lördag 6 november 2010

Ordningen är återställd

Det blev visst lite fest igår. Vin på Indigo för att sen knata vidare till Kvarnen där vi avverkade öl och tequila. Sen avslutade vi allt på Patricia där vi skakade på rumpan. Himla trevlig kväll var det.

Jag blev även uppraggad. Av en jobbig typ. Varför dras dessa människor till mig? Han glodde mer på mina bröst än vad han såg mig i ansiktet. Till sist blev jag arg. Det här är Berit, det här är Agda, jag heter Petra, vem vill du prata med egentligen? fräste jag. Han frågade om vi skulle gå hem till honom och leka motorbåt. Vad fan är "leka motorbåt"? Har jag missat den nya sextrenden eller?

Natten avslutades i vanlig ordning på Donken. Jag höll på att sätta colan i halsen när en, för mig, okänd bloggläsare stolpade fram för att hälsa. Ha, jag är ju riktigt känd.

Efter lite mer än fyra timmars sömn tyckte jag det var en skitbra idé att ge sig ut på stan för att slippa folk. Jo tjena. Började ju kanon när pendeln var tjugo minuter sen, kommer på tåget och inser att halva söderort tänkt samma tanke. Proppfullt med folk. Dessutom blev jag förolämpad. En kille, knappt tjugo år gammal, såg på mig och frågade om jag ville ta hans plats. Han frågade flera gånger om jag inte ville sitta. Ursäkta, men det är något man frågar gamlingar, hur gammal ser jag ut till att vara egentligen? Jävla ohyfsade snorunge tänkte jag.

Någon gång borde jag lära mig, jag ska inte vara ute bland folk dagen efter.

7 kommentarer:

Daniel sa...

Man ska hållas inne dagen efter! Eller gå med hatt & solglasögon till donkken eller kiosken å köpa snask

Hypofysen sa...

Haha, alla såna där dras till mig med. Alla konstiga typer faktiskt. Tror vi ser för snälla ut eller nåt.

Huskatt sa...

Han kanske trodde du var på smällen, HAHAHAHAHAHA

ullebengtsson sa...

Aj lav Indigo. Själv blir jag bara uppvaktad av taxichaufförer, mer läskigt än kul.

ullebengtsson sa...

Aj lav Indigo. Själv blir jag bara uppvaktad av taxichaufförer, mer läskigt än kul.

Jo tjena sa...

Daniel - Så sant så!

H - Haha ja, jag tror de också...fyllon brukar älska mig

Huskatt - Haha men tyst med dig!

Ulle - Indigo är grymt bra. Men usch vad läskigt!

Fisken sa...

"motorbåt" är väl ifrån någon sån collegefilm om jag minns rätt?
I den är det en kille som demonstrerar (i luften) hur han trycker in ansiktet mellan tuttarna på någon tjej och låter som en motorbåt.
Du har med andra ord inte missat något utan kan lugnt återgå till vardagen. :-)