torsdag 25 november 2010

Day 09 – Your beliefs

Det här med tro alltså. Jag är inte troende. Inte på någon religion. Men tror på något, det gör jag.

Jag tror på det här med att när vi dör så tar det inte bara slut. Kroppen dör men själen går vidare. Ibland fastnar den och blir kallad för osalig ande eller spöke. Jag tror på en form utav återfödelse.

Men jag är en skeptiker också. Jag tror på att många så kallade medier i själva verket är jävligt bra människokännare och säger saker som personen vill höra. Det krävs mycket för att övertyga mig.

2 kommentarer:

anne sa...

Energiomvandling, det är vad jag tror det är, kemi i kombination med litet...andlighet kanske?

Men människokännare är nog just jämt vad medier är, utmärkta iakttagare och observatörer.

Huskatt sa...

Himlen eller maskarna...så här års vill jag gärna tro på himlen.