onsdag 17 november 2010

Lite fjärilar i magen blir det allt

Jag har verkligen bestämt mig nu, det blir Norge i höst.

Efter det ska jag resa jorden runt. Ensam. Leva typiskt backpackerliv i nästan ett år. Jag låg och funderade på möjliga resvägar och vilka länder jag vill till inatt. Sen insåg jag att det här med hygien kommer bli jobbigt. Jävligt jobbigt. Bara tanken på att gå på en offentlig toalett här hemma, på en vanlig restaurang, känns jobbig. Sen vill jag gärna duscha varje dag. Knarkar deo och älskar mina parfymer. Jag har en skräck för att lukta illa.

Men jag försöker tänka positivt. Jag kommer träffa på människor som har lika dålig hygien som jag själv under den perioden. Försöker intala mig att efter ett tag kommer jag inte tänka längre på det. Hoppas jag.

10 kommentarer:

Nykteristfinnen sa...

Fjärilar är bra... Då vet man att man gör rätt :)

Daniel sa...

Äh bara go for it!

Lyxiga duschar hittar du alltid på vägen!

ullebengtsson sa...

Jag blir helt till mig! Åk, lev!

Fisken sa...

COOLT! De har badhus i Norge med. ;-)

greken sa...

SJÄLVKLART SKA DU DRA JORDEN RUNT! Fy fan vilken kul idé! Jag planerar att hänga i grekland hela nästa sommar så om du har lust att ta en sväng i europa så kom förbi då. Där kan man duscha också :-) och bada i saltvatten.. rent som fan! haha lycka till med all planering och pricka ut massa roliga kulturella grejer som du måste se :-) typ eiffeltornet? eller world trade center platsen.. eller pyramiderna i egypten!

Hypofysen sa...

Det kommer nog vara nyttigt för dig att vänja dig av med dina "måsten" o när du kommer hem är det en barnlek att inte duscha på några dagar ;)

Jo tjena sa...

Finnen - Ja, jag tror det med =)

Daniel - Haha sant!

Ulle - Om jag ska!

Fisken - Är du säker på att dom har det...?

Greken - Men ja, fan vad kul det vore! Om jag har jobbat ihop så mycket pengar som jag vill till nästa sommar så lätt att jag hänger på ett par veckor!

H - Haha ja, jag tror det också

Huskatt sa...

Så länge du bloggar om bravaderna, nemas problemas :D

Josefine sa...

Uärk. Hygienen ja. Stå ut kan man ju göra. Men gilla det? Men shit vad grymt det kommer att bli för dig! Lyxigt med långresa.

Jo tjena sa...

Huskatt - Du tror väl inte på allvar att jag kommer ge mig ut på äventyr utan att uppdatera er alla?! :D

Miss Muffin - Nej, håller verkligen med. Kommer bli en utmaning men jag kommer ha riktigt roligt så det kommer vara värt det =)