söndag 7 november 2010

Rena rama dödsfällan

Jag måste seriöst investera i en ny träningsbh. Alla mina låg i tvätten och jag kände inte för att rota igenom tvättkorgen för att dra fram en. Lyckades hitta en i garderoben som fick duga för dagens yogapass.

Yogapasset ja... Jag hade lyckats boka in mig på en advanced class, riktigt jävla advanced skulle det visa sig. Som jag vände och vred på kroppen! Herregud säger jag bara. Alla var superviga. Jag kände mig mest som en gravid sjöko.

Och så var det Berit och Agda då som också ville vara med på ett hörn. Dom ville jättegärna vara med och min bh sa inte emot direkt. Jag trodde jag skulle dö när jag såg deras försök till att bryta sig ut när jag låg på rygg och benen rakt upp i luften. Herregud, jag skulle dött av slag mot luftstrupen om dom lyckats.

Det blev ett jävla pusslande där ett tag, dels skulle jag försöka hålla en någorlunda position, trycka in brösten igen och försöka få dom att stanna där.

Det är inte lätt att vara tjej alltså.

5 kommentarer:

Jossan sa...

Rolig beskrivning! Nej, de gör inte alltid som man vill och ibland tycks de nästan leva ett eget liv!

ullebengtsson sa...

BH:n gjorde yogan ännu mer advanced.

Huskatt sa...

En bra BH kan göra susen, har jag hört ;)

Jo tjena sa...

Jossan - Vad smidigt det vore om man kunde plocka av sig dom när man ville.

Ulle - Haha ja verkligen.

Huskitten - Det menar du inte? ;) Ska se till att alltid ha minst en bra bh tvättad efter det här.

Hypofysen sa...

Mina är ganska snälla. Det är den breda upphängningen som gör susen ;)