torsdag 25 november 2010

Kanske tur att jag hade kläderna på

Jag har fått en fönstertittare. En alldeles egen sådan.

En stund efter att jag hade kommit hem från jobbet upptäckte jag honom. Han stod i snöyran och glodde in. Sen såg jag honom inte på ett par timmar. När jag tände sjuttioelva ljus i mitt fönster var han där igen. Jag fattar inte vad han vill heller. Det finns trevligare objekt att spana på.

Sen undrar jag, hur desperat är han egentligen? Det är svinkallt ute, en mindre snöstorm och det blåser dessutom extra mycket här uppe. Vem fan bemödar sig att stå och ta en sneak peak på en främling i det här vädret?

Men jag blir irriterad. Ja, jag har direkt insyn från gatan men det ger honom fan ingen rätt att glo in i mitt hem som om det vore en show.

Jag borde kanske ta ut en avgift.

7 kommentarer:

Huskatt sa...

Precis som du skriver, varför står han och glor i det här vädret? I min värld, gör det honom inte bara till en galning, utan även till en farlig galning. Ha ett öga på den där stollen, det låter inget vidare.

ullebengtsson sa...

Är helt med Huskatt, fy farao vad obehagligt. Ta kort på honom.

Jo tjena sa...

Huskatt - Ska ha ett öga på honom, det lovar jag!

Ulle - Ja, speciellt efter alla telefonsamtal.

Hypofysen sa...

Kan inte farbror polisen titta förbi o ta ett snack med puckot?

Anonym sa...

Det "roliga" är att han faktiskt har all rätt att stå där, och till och med fotografera in genom ditt fönster, om han skulle vilja det.

EmilyStrange sa...

usch, obehagligt! jag bor på bottenplan och blir nojjig när jag läser inlägg som dessa. haha!

Jo tjena sa...

H - Polisen vet om det men som Anonym skriver, han har all rätt att stå där, men med tanke på samtalen ska dom hålla lite koll i avskräckande syfte.

Anonym - Jag vet, helt sanslöst.

Emily - Haha det behöver du inte göra, jag har bott på bottenplan i två år nu och det här är första gången det händer.