onsdag 3 november 2010

Att piska sig själv

I morgon bitti, då jävlar ska jag till gymmet. Klockan sju börjar yogapasset. Vilket innebär att jag måste gå upp halv sex, senast. Och jag är inte glad i att gå upp tidigt. Men yoga är bra, måste sträcka ut kroppen ordentligt, räcker inte med det jag gör hemma. Bli lite pushad och lugnad av instruktörens röst. Dessutom har jag svårt att bara traska iväg från passet när det väl satt igång. Hemma finns för mycket som stör.

Men halv sex på morgonen. Fy fan, det kommer bli en kamp. Men, jag har lovat mig själv, går jag inte på det passet blir det ingen Ben & Jerry på minst en månad. Sa först till mig själv, ingen choklad på en månad men då höll jag på att börja gråta.

Håll tummarna för mig och för att jag faktiskt kommer gå upp.

8 kommentarer:

Huskatt sa...

Klart du kommer upp!

Fisken sa...

Hur gick det?

Jo tjena sa...

Huskatt - Klart jag gjorde!

Fisken - Gick så bra att jag ska göra om det i morgon.

Fisken sa...

Oh-my-god? Vem är du och vad har du gjort av Petra?

Jo tjena sa...

Alltså, jag vet seriöst inte vad som hänt med mig. Men det är nog ingen fara, om ett par dagar kommer jag falla tillbaka i mina vanliga rutiner.

Hypofysen sa...

Halv sex är ju sovmorgon.. ;)

Anna sa...

Appropå Ben&Jerrys vs Choklad, det gäller att sätta upp realistiska mål:)

Jo tjena sa...

H - Mitt i natten för mig :P

Anna - Haha precis, är inte redo att ge upp choklad så länge som b&j helt enkelt =)