måndag 22 november 2010

Day 07 – Your best friend

Första gången jag och Kakan träffades trodde jag Kakan raggade på en utav mina vänner. Sen gick ett ljus upp för mig och vi hånglade hej vilt den där kvällen i Karlstad. Det blev startskottet för många roligheter.

Mupp träffade jag på en buss till Uppsala för sju år sen. Jag tror det är sju år. Skitsamma. Vi kom på lösningen till världsfred - utrota mänskligheten. Mupp hyser dessutom samma stora kärlek som jag, om inte större, till nougat. Och en sak är säker, man har aldrig tråkigt i hennes sällskap.

Jag och Nykteristfinnen satt jämte varandra en utav dom första dagarna på högskolan. Hon vässade dessutom armbågarna efter en knapp veckas bekantskap och tog mig till Ikea. Det är underbart att diskutera med Nykteristfinnen, hon är smart, riktigt smart. Och flummig.

Greken och jag hade en utekväll ihop som gick till historien, på många olika sätt. Fast då pratade vi knappt med varandra. När jag satt på min första utbildningskväll hos Brottsofferjouren, grep någon tag i min arm och sa dig känner ju jag! Det var Greken. Eller Energiknippet som jag också kallar henne.

Jag gick på gymnasiet ihop med Xixa. Vi satt och skrev ihop i den lilla datorsalen där vi textmänniskor hängde. Hon var lite utav den lugnande faktorn i vår grupp. Utan henne hade nog skämten varit ännu råare och lägre. Även om hon också kunde. Det ska gudarna veta.

Fröken J och jag gillade inte varandra först. Det baserade vi på en halv minuts kontakt i en skolkafeteria. Om ens det. Vad vi inte visste då var att vi höll på att överbelasta Qx:s servrar med vårt mejlande. Allt uppdagades på en buss till Liseberg och hon höll på att skrämma livet ur mig.

Ja, det här är mina bästa vänner. Underbara människor hela bunten. Tänk om alla hade så här fina människor omkring sig, skulle vara betydligt bättre värld då. Det är jag övertygad om.

7 kommentarer:

ullebengtsson sa...

Grattis till ett intressant persongalleri. Utan vänner...nej, det kan jag inte ens tänka mig.

Daniel sa...

Gulligt!

Vem säger att en vänskap alltid måste inledas smärtfritt!

Jo tjena sa...

Ulle - Haha ja, det kan man verkligen säga =) Nej, sannerligen, vänner är viktigt, himla viktigt.

Daniel - Eller hur!

greken sa...

ÅÅÅÅ vad fint :-) jag blir för fan rörd! är så glad över att vi lärde känna varandra lite bättre på BOJ efter den där galna utekvällen! du är en sån himla rolig och klok vän, och det är så jäkla kul att läsa om alla dina tokigheter även fast vi inte hörs dygnet runt!!! <3

Fröken J sa...

Haha det är tur att du friskar upp mitt minne Petra!

Nu kan jag inte minnas att jag någonsin låtit bli att älska dig!

synd vi ses så sällan bara! Och att du inte fick vara med om mitt bröllop! får ta igen det framöver!

Jo tjena sa...

Greken - Men gulle då! När finnen är i land kör vi tacokväll!

Fröken J - Haha jag tyckte du var världens bitch där ett tag...nu älskar jag dig hejdlöst! Och är så jävla bitter för att jag missade ert bröllop, du var så himla vacker!

Anna sa...

Underbart!:)