lördag 20 november 2010

Det var fredag igår!

Det var därför jag dansade mig svettig och svepte shots ihop med främlingar som var bra vänner just då. Sedan vidare till gänget med kollegor och dansade ännu mer så håret flög. Vinglade runt på höga klackar i ett snöigt Stockholm och tog stöd av en lyktstolpe för skrattet tog överhanden och kroppen kunde inte skratta och gå samtidigt. Såg en kollega göra snöänglar i en backe. Blev friad till utanför en taxibil och jag kissade nästan ner mig av skratt. Fuldans med en bekant i väntan på nattbussen. Allt för att behålla lite värme. Värdighet hade vi ingen.

Det är därför klockan snart är halv ett och jag ligger kvar i sängen. Inte för att jag är bakis utan för att jag kan.

4 kommentarer:

Hypofysen sa...

Det är det bästa som finns när man inte känner ett tvång att gå upp. Kan inte komma ihåg senast jag kände så..

Huskatt sa...

Sovmorgon är det bästa som finns!

ullebengtsson sa...

Värdighet är svårt övervärderat:-)

Jo tjena sa...

H - Det är underbart härligt...hoppas du får ligga kvar och njuta snart!

Huskatt - Om det är!

Ulle - Haha helt klart!