måndag 1 november 2010

Det här med att träna

Jag fick en idé innan idag, att gå på yoga på morgonen innan jag börjar jobba. Glad i hågen surfade jag in på gymmets hemsida för att se vilket gym som skulle få äran att se mig. Ingen. På riktigt. Inget av mina val hade yoga på morgonen. Istället körde nästan alla ställen spinning, förutom ett som hade core. Klockan sju på morgonen.

Alltså, seriöst, hur stor masochist är man inte om man frivilligt går upp ca halv sex på morgonen, beger sig till gymmet och tränar passet från helvetet; spinning? Yoga kan jag ändå förstå, det är avslappnande, man får en fin start på dagen. Man blir liksom lugn och harmonisk. Men spinning?! Vari detta sadistiska påhitt finns charmen vid den tidpunkten på dygnet?

En del människor är inte som dom ska vara, det har jag alltid sagt.

4 kommentarer:

Huskatt sa...

"Spinnings-idioter" är aldrig helt friska i skallen. Den absolut tråkigaste träning som finns..och massor av människor sitter och nöter fera timmar i veckan. Obegripligt.

Hypofysen sa...

Alltså allvarligt... Sjuka är dom!

greken sa...

Jag har en vän som har gått kurser i yoga, hon brukar gå upp supertidigt för att hinna göra lite övningar hemma. Det kanske finns lite tips på youtube eller någon annan sida så kan du alltid köra lite avslappningsövningar hemma innan frukosten :-)

Jo tjena sa...

Huskatt - Haha ja helt klart!

H - Eller hur!

Greken - Brukar göra yoga hemma men ibland är det skönt att komma iväg till gymmet och göra där med instruktören =)