onsdag 23 juni 2010

Ja, vad finns det att säga egentligen?

När jag loggade in, både på Facebook och min mail, blev jag rätt ledsen.

Flera undrade varför jag har börjat dejta och frågade vad mitt ex skulle säga. Ja, vad skulle han säga egentligen? Han skulle säkert bli lite ledsen, det skulle jag också bli om jag fick veta att han börjat dejta.

Men å andra sidan, varför ska jag bry mig om hur han känner? Och varför försöker en del skuldbelägga mig för att jag försöker gå vidare? Nu är det inte så att jag dejtar för att hitta the love of my life. Jag vill ha roligt. Och dyker den rätta upp så gör den. Men under tiden tänker jag ha roligt. Jag tänker vara egoistisk och tänka på mig själv. Jag tänker inte sitta hemma och sörja längre att det är slut. Klart det finns dagar när jag saknar honom som fan men jag ser ingen anledning till att inte gå vidare.

Det känns rätt tråkigt också att folk anser sig ha rätt att säga sådana saker till mig. Om man nu har problem med att jag försöker gå vidare tycker jag att ni ska hålla käft.

11 kommentarer:

H sa...

Vad har det med dom att göra egentligen? Har dom inget eget liv att oroa sig för? Du ansvarar bara för dig själv, inget gammalt ex. Ha roligt, lev livet o bry dig bara om dig själv.
Kram

Huskatt sa...

Det där var ju sjukt konstigt! Som jag fattat det var det ju HAN som inte ville mer?!
Oavsett vilket är ni inte ihop mer, så...enligt mig har du rätt att göra vad faan du vill. OCh skita helt i vad han må tycka om saken.

DD sa...

Det är alltid kvinnas fel, oavsett vilket, i detta dubbelmoralens och högmoralens kungadike.

Gör vad DU vill och skit i deras åsikter.

Jo tjena sa...

H - Ja, det undrar jag också! Men det känns som att för vissa är det viktigare att lägga sig i andras liv än sköta sitt eget. Och tack för kramen!

Huskatt - Exakt, det var han som gjorde slut. Och det är precis så jag tänker, vi är inte tillsammans längre så nu gör jag som JAG vill!

Huskatt - Det är precis så det känns...dessutom bara tjejer som ifrågasatte det, mina killkompisar som har sagt något har tyckt att det är bra att jag börjar gå vidare.

fröken J sa...

håller med alla ovanstående!

skit i folk! folk är i allmänhet dumma och bör ignoreras!;)

det är ju inte som om din partner dött och att du går med sorg. Han lever och HAN valde att inte fortsätta dela livet med dig, så vad ska du göra åt saken? sitta ner och gråta eller fortsätta leva? jag röstar för det senare!

så skit i alla surkärringar och moraltanter!

pussar!

Josefine sa...

Eh what? Om man är kompisar tycker man väl bara att det är skönt att se att ens vän inte ligger hemma i fosterställning och gråter längre!!

Fisken sa...

Då är det väl inte kompisar med dig helt enkelt.
Ut och röj för tusan och skit i vad en massa skenheliga idioter tycker. :-)

Fisken sa...

DD:
Nej, nej... Det är INTE alltid kvinnans fel. DU missförstod mig! Jag sa "det är alltid DITT fel!"
*asg*

Anna sa...

Men gud, vart är världen på väg? Vad håller folk på med!?
Kör på Petra!
Kramar

Jo tjena sa...

Fröken J - Exakt! Men om jag hade fortsatt att gråta så hade väl det också varit fel.

Miss Muffin - Ja, det tycker jag också!

Fisken - Haha jag gör mitt bästa!

Anna - Ja, jag undrar det också. Människor ibland alltså...

greken sa...

FYFAN VAD SJUKT! vad är det för idioter??? jag är så himla glad över att du inte sitter hemma och deppar nu över sommaren och allt. så glad över att du verkligen gör det som du är värd! GÅR VIDARE OCH HAR KUL!!!!!!!!!!!!!! önskar dig fan inget annat. vill bara att du ska vara lycklig och det verkar som om du njuter ordentligt av sommaren som du ska!!!