tisdag 29 juni 2010

Människor smyger sig inte in i mitt liv

Dom sparkar in en dörr.

Av någon anledning fick jag mail av exet mr. S igår. Vi mailade på en bra stund. Men, vad som slog mig var hur självklart han tyckte det var att vi skulle börja ses nu när jag är singel. Han tänkte inte riktigt på att jag kanske inte tycker att det är lika självklart.

Klart att tanken slog mig, att börja umgås igen. Ha någon att sova jämte, äta frukost tillsammans med, inte vara ensam. Sen kom jag på vettigare tankar igen. Vi ska inte gå den vägen igen. Det är en riktigt jävla dålig idé.

Men jag tycker det är lite fascinerande, han är inte den första som tar för givet att vi ska ses för att jag är singel. Utan att ens fråga vad jag tycker. Visst, det är fint att jag och mr. S kan ha lite kontakt utan att porslin slängs. Men, jag kanske inte vill att vi ska bli mer än vänner i någon form igen? Vilket han uttryckligen vill.

Sen slog det mig, han kanske anser att det är underförstått, svarar jag på hans mail, då tolkar han det som att jag vill?

Vad anser ni, säger jag ja till honom genom att svara på hans mail? För jag fattar liksom inte.

8 kommentarer:

greken sa...

nej du säger inte ja bara för att du svarar på hans mail - tycker jag. MEN i ens snubbes ögon så betyder det såklart ja. Snubbar visar att de inte är intresserade genom att bara vara tysta, otrevliga och inte säga någonting. Medans vi brudar inte vill trampa någon på tårna, vi vill vara artiga och kanske förklara oss, vara vänner men ändå ointresserade. Visst alla snubbar tycker kanske inte såhär men jag vet att FÖR MÅNGA använder sig av dessa koder. over & out

H sa...

Jag håller med greken.. Det är konstigt att man måste vara otrevlig för att de ska fatta. Men tyvärr har jag fått den uppfattningen med.

Daniel sa...

Som kille är hoppet om att få ligga bland det sista man tappar. Det kanske bara är det han vill? ;)

Jag vet inte exakt vad som skickats, men som jag tolkat det kontaktade väl du själv ett gammalt ligg för att kanske få komma till?

Får man ett trevligt svar antar man att det är något positivt och kör vidare och hoppas på mer.. Sen om det i det här fallet är förhållande, kk, ligg eller något annat vet jag inte. Du har inte sagt ja, men du har tänt hoppet oavsett vad det gäller.

EmilyStrange sa...

usch.. jag har varit med om det där så många ggr och tyvärr verkar det enda som fungerar vara att vara dryg och otrevlig. annars ger de aldrig upp. och dessutom blir det bara komplicerat att ha ett ex med i bilden när man träffar en ny.. bryt helt så fort du känner dig redo, det är mitt råd.

Anna sa...

Nej jag tycker verkligen inte han kan göra det så enkelt för sej som att anta nånting bara för att du svarar på hans mail!

Jo tjena sa...

Greken - Ja, förstår vad du menar. Jag tyckte det var kul att vi kan prata med varandra utan några hard feelings, bara snacka och inget mer. Han har en helt annan syn verkar det som.

H - Ja, det känns som att det inte räcker med något vänligt i det här fallet.

Daniel - Det visade sig att han hyser hopp om att vi ska bli tillsammans igen. Och ja, jag skickade själv ett mail till en gammal kk men för mig är det två skilda världar att kolla läget och hysa hopp om att bli tillsammans med en gammal flickvän igen.

Emily - Ju snarare jag bryter, desto bättre känns det som. Sa till honom att jag är inte redo för något seriöst men han fattade inte det.

Anna - Då tycker vi likadant!

Fisken sa...

Inte för att jag tycker att alla killar är så men...är det inte LIIIIIIIITE desperat att utgå ifrån att man får ligga bara för att en tjej mailar en?

Att alla tjejer som mailar MIG vill ligga är ju en helt annan sak... :-P

fröken J sa...

ja vad ska man säga? vi har ju haft denna diskussion om en annan herre för bara lite sen och jag är inte ens singel!;)

vi kommer nog aldrig bli kloka på dem men det är du och jag vännen!