måndag 7 juni 2010

Jag kommer inte få något gjort

Det är PMS-stunder i mitt lilla hushåll. Inte lika illa som förra månaden men inte roligt.

Nyss fick jag tårar i ögonen när jag insåg att om mindre än 24 timmar kommer jag få träffa mina fina älskade systrar, se min systerson ta studenten och krama hela min familj. Började gråta när jag facebookade lite med fröken J och kände hur mycket jag saknar henne. Tårkanalerna öppnades på vid gavel när jag insåg att jag inte kommer kunna spontanpicknicka med alla mina fina vänner här uppe på flera veckor.

Det är därför mina vänner jag inte tror på Gud. Om Gud finns skulle Gud aldrig någonsin utsätta oss människor för PMS. Det är för mycket lidande.

9 kommentarer:

emilystrange sa...

sådan är jag alltid, men eller utan pms. haha! så jävla känslig att jag funderar på att ta några anti-känslor-piller. alternativt låta mig bli lobotomerad.

emilystrange sa...

* med eller utan

Jo tjena sa...

Emily - Har faktiskt för mig att det finns något receptfritt som hjälper en hålla sig i schack, vill ju inte att du ska lobotomera dig ;)

H sa...

Jag kan bara hålla med ovanstående..skitjobbigt att börja tjuta av vad som helst. Tänkte att det kanske kunde bli bättre utan p-piller men jag har inte märkt nåt än på det området..

Jo tjena sa...

H - Ingen ändring på den fronten? Fan vad jobbigt...får hoppas att det blir bättre om ett litet tag för det var inte så längesen du slutade va?

emilystrange sa...

receptfritt säger du? vadå??

H sa...

Nej, inget jag märkt. Jag har nog alltid varit ganska intensiv vad gäller humör men ändå balanserad för det mesta. Men blir jag arg så märks det. Sen bölar jag för nästan vad som helst.. Tyvärr sa mamma för ett tag sen när vi diskuterade det att hon är likadan.. Det är bara 1½ månad sen o jag räknar nog med ett halvår minst för att se åt vilket håll det lutar. Men absolut mindre godissug o bara det är underbart. Jag märker att jag har stunder jag är galet godissugen men även långa perioder jag kan låta bli. Förut var jag väldigt sugen hela tiden.

fröken J sa...

saknar dig med gumman! kom hit! visst hade du fått inbjudan till bröllopet?

kramar!

Jo tjena sa...

Emily - Det ska finnas något på apoteket men minns inte vad det heter. Ska luska lite och se om jag hittar!

H - Ja, ge det tid och så hoppas vi på det bästa! Det där med godissuget har jag också märkt, det är nästan obefintligt, när jag käkade Cerazette ville jag ha godis typ konstant.

Fröken J - Jag ska kolla mitt schema idag ordentligt och sen mailar jag dig med lite förslag på när jag kan! Nej, den har inte kommit fram. Men om ni har fler kan du väl skicka den till mina föräldrars adress? Jag mailar adressen isf.