söndag 13 juni 2010

Det är jag och Gunhild nu!

...Eller hur man fördriver en söndag i Tingsryd.

Jag och mamma var på auktion idag. Av någon anledning har jag fått för mig att jag ska börja cykla till jobbet för det är ju så fin cykelväg. Mitt jobb ligger över en mil bort. Men det kommer gå skitbra!

Hittade en perfekt cykel. En grön en, riktig tantcykel, inga växlar och med en orange pinne att sticka ut från pakethållaren när jag ska svänga. Jag döpte cykeln till Gunhild.

Att gå på auktion är faktiskt rätt intressant, även om det oftast är mördande tråkigt. Det är där bönderna samlas och skvallrar. Det var inte många som inte hade trätofflor inköpta på Börjes för en femtilapp, på sig. Och så tyskarna. Det märks att turistsäsongen snart är här. En tysk som hade åttiotals kläder och en keps med älgmotiv på sig gav mig modetips.

Ja, ni hör ju vilket fartfyllt liv jag lever.

7 kommentarer:

H sa...

Men åttiotalet har väl varit inne nu i några år?

Jo tjena sa...

H - Ja, dom påstår det men jag har ju en liten annan åsikt.

Huskatt sa...

Men..har du flyttat "hem" igen?

Jo tjena sa...

Huskatt - Ja, över sommaren. Behövde miljöombyte och ska jobba på mitt gamla jobb över sommaren.

fröken J sa...

har också en sån pinne på min cykel! som jag ärvt av Ts mamma som i sin tur ärvt den av sina väninnor som sedan länge bor i kanada... men du Petra... hur har du tänkt att du ska sticka ut den när du svänger?? och sen fälla in den igen? du har ju den ute hela tiden för att bilar inte ska köra för nära dig och råka meja dig av vägen...

eller så gör man som jag... och har den stolt infälld hela tiden:)

Jo tjena sa...

fröken J - Haha älskar sådana cyklar! Jag kommer skruva loss den pinnen, den håller sig inte infälld hela tiden, svänger jag så åker pinnen ut, dessutom saknas reflexen på den och jag kommer inte cykla bland bilar =)

fröken J sa...

jag kommer fortsätta att stolt cykla med min pinne kvar!