onsdag 23 juni 2010

Alla har vi olika uppfattningar om vad som är vad

Systerdottern lovade att jag skulle få åka sportbil idag. Jag såg framför mig hur mitt hår fladdrade elegant i vinden och hur jag graciöst klev ur bilen och visade mina perfekt rakade ben. Givetvis har jag en enkel och ljus sommarklänning med diskret mönster på, en modell jag normalt avskyr men i fantasin hade jag det. Vackra högklackade skor som fick mina ben att verka oändliga. Ni vet, som det alltid är i film.

Vi går ut på gatan och hon låser upp en grön sänkt Volvo 850 med tonade rutor.

9 kommentarer:

Anna sa...

Hahaha. Allt är relativt!:P

H sa...

Hahaha. Även om saker är relativt tror jag det finns vissa grundregler för vad som får kallas sportbil :D

Huskatt sa...

hahaha, gulligt :D En volvo...

DD sa...

asså...du...du befinner dig mitt i Smålands urskogar. Då är en sänkt volvo 850 en sportbil.

;D

Jo tjena sa...

Anna - Haha ja, Småland är inte riktigt som alla andra ställen ;)

H - Haha det trodde jag också!

Huskatt - Haha mm jättegulligt

DD - Ja, men jag har blivit så pass stockholmfierad att en sportbil för mig är en flashig merca ;)

Anna sa...

Det är typ som Östergötland, så jag älskar alltid dina på-landet-historier o känner mej som hemma;P

Anonühm sa...

Ha! :D

Systerdotter sa...

petra jag tror du gillade att faktskt! haha . du kände dig lite cool när du åkte med mig / lisa

Jo tjena sa...

Anna - Haha vad kul!

Systerdotter - Jag satt mest och förbannade din pojkvän att han inte hade tonat rutorna där fram också, då hade iaf ingen sett mig.