tisdag 1 juni 2010

Bra koll det där

I förmiddags ringde en väldigt stressad människa från min gamla resurspool i Tingsryd. "Kan du jobba ikväll? Det är akut!" Jag förklarade lite fint att det är en omöjlighet eftersom jag bor över 50 mil därifrån numer. "Stockholm? När flyttade du dit? Nyligen eller?" får människan ur sig. Ja, det var ju bara tre år sen jag flyttade hit så förstår att dom inte har hunnit lägga in det i systemet. Dom ringer mig bara en gång i månaden och frågar samma sak. Jag förstår, det är svårt att hinna med några snabba knapptryckningar i systemet.

6 kommentarer:

Anna sa...

Eller så är det verkligen kris när dom börjar ringa folk som bor i Sthlm, sista halmstrået liksom:P Du skulle tagit chansen att börja förhandla till dej lite fina förmåner o bonusar om du åkte ner för en kväll;) Men näe i kommunen funkar det väl inte riktigt så..hehe.

emilystrange sa...

Hahaa! de kanske borde anställa lite mer kompetent personal på den där resurspolen som vet hur en dator fungerar. men bara kanske..

Jo tjena sa...

Anna - Haha ja, varför tänkte jag inte på det? Fria resor, löneförhöjning, bonusar och hela kittet. Hade kanske funkat om jag var tjänsteman och inte vårdpersonal.

Emily - Haha ja man tycker det! Och varje gång blir dom lika förvånande...

H sa...

Du kanske borde ringa dit en dag de inte hört av sig, dvs när de har tillräckligt lite att göra för att hinna lägga in det i datorn? Fast det är ju inte ditt jobb att sköta deras...

Anna sa...

Preciis! Ah, men du kunde ju passat på att förhandla om en karriärsklättring oxå;P

Huskatt sa...

ha ha ha, vilken koll :D