söndag 6 juni 2010

Morgonen känns lika välkommen som en käftsmäll

Idag är det Sveriges nationaldag. Något vi alla uppmärksammar på lite olika sätt. Jag ska vika tvätt. En gammal klasskompis deklarerade glatt på Facebook att han ska knata ner till flyktinganläggningen och "få några att känna sig mindre välkomna". Bland kommentarerna får han glada tillrop. Själv tyckte han att det skulle bli så jävla roligt och såg fram emot det.

Jag blev så jävla förbannad! Hur fan är människor funtade som har att håna flyktingar som dagens happening? Människor som flytt från sitt hemland, kommer hit för att förhoppningsvis få ett bättre liv. Ja jävlar vad välkomna dom måste känna sig när något av det första dom ser är en svensk som hånar dom.

Jävla idioter.

5 kommentarer:

H sa...

Det är alldeles för mycket sånt på facebook. Men då vet jag iaf vilka jag inte behöver umgås med. Trångsynta människor som verkar sakna empati.

Huskatt sa...

Jag funderar över om det inte är straffbart att skriva sånt skit? Hets mot folk grupp eller nått sånt.
Idiotiskt och skrämmande vanligt är det.
Jag känner mig äcklad över sånna kommentarer.

emilystrange sa...

men shit. lät ju som ett dåligt skämt.

jag visste inte ens att det var nationaldagen idag förrän en kompis kompis uppmärksammade mig om detta.

bry! tänkte jag.

Jo tjena sa...

H - Ja exakt så. Kan ju säga att jag tog bort honom illa kvickt.

Huskatt - Ja, jag funderade över samma sak, men så länge han inte uppmanar till våld så är det lagligt, eller kan gå under kränkning iofs.

Emily - Trodde det var ett skämt först tills det visade sig att han var seriös. Tyvärr.

Haha glömde också att det var nationaldag och undrade varför alla bussar hade flaggor.

E sa...

Det är ju ändå lite tragiskt att han inte har något bättre för sig en vacker söndag. Så det kanske är lite synd om honom. Eller något.