onsdag 30 juni 2010

Påståenden som inte alls stämmer

Du har det bra du Petra, du har ju dubbelt så mycket att välja på! suckade en killkompis avundsjukt när vi pratade relationer. Om jag hade fått en krona för varje gång jag hört det säger jag bara.

Det stämmer verkligen inte. I praktiken. I teorin kan jag hålla med men då snackar vi om en utopisk värld där alla vill ligga med mig.

I praktiken är det snarare så att ragga på tjejer är fruktansvärt. Heder till alla er som faktiskt orkar ragga på oss. Själv får jag oftast lust att ge upp. Tjejer är så jävla svårflirtade! I Stockholm är många dessutom väldigt dryga.

Hela grejen med att flirta och ragga känns som en hel jävla vetenskap när det kommer till oss. När det gäller killar är det bara att se glad ut och vilja ligga så är den saken biff. Ibland räcker det med att bara hälsa på en snubbe på krogen. Men tjejer alltså. Det ska pratas, drickas drinkar, slänga lite flirtigt med håret, svassa runt och vara så jävla oemotståndlig som det bara går. Sen ska det pratas lite till innan man kanske får en liten puss.

Egentligen är det inte så konstigt. Oftast är vi tjejer väldigt vana vid att bli uppraggade flera gånger under en kväll. Klart man tröttnar på att höra samma sak flera gånger. Man vill ha någon som utmärker sig lite extra. Som sagt, heder till er som pallar!

Själv är jag nog ett väldigt otacksamt raggoffer. Jag fattar aldrig när någon stöter på mig. Åh, vad kul, någon som vill prata! tänker jag på krogen och blir skitglad. Jag ser en ny polare i personen. Det enda som funkar för att jag ska förstå är frasen "ska vi gå hem till dig eller mig?" Just sådana signaler är jag skitdålig på att tyda.

Hur är ni när det gäller raggning? Har ni några bra moves? Är ni lika korkade som jag eller förstår ni direkt?

8 kommentarer:

Malin sa...

Jag är precis som du (vad annars). Och när vi står där på krogen med ett vänligt leende så tror alla dessutom att leende innebär att vi råstöter på människan. Hm, borde införa färgkoder på krogen "ja jag vill ligga ikväll" = gult "ja- men är kräsen"= rosa eller "no way in.."=grön. Det kan vara sugrören i drinkarna som avgör (blir ju dessutom väldigt smidigt om man bjuder nån på en drink som då tydligt kan markera vad man vill). Jag gillar den här idén mer och mer!

EmilyStrange sa...

om jag vore singel hade jag aldrig vågat ragga på en tjej eftersom det är omöjligt att veta om hon ens är "lagd åt det hållet". och det känns fortf tabu att fråga om det. de gånger jag lyckats få till det med tjejer är när de raggat upp mig. så tyvärr, har inget tips alls.. :( skitsvårt.

H sa...

Jag är precis som du.. Fattar nada o tror oftast bara att den andre är väldigt trevlig. Sen när jag fattar är det för sent... Jag har dock blivit bättre på att uppfatta på senare år så det är nog inte helt kört för dig ;) Vad gäller moves, nej tyvärr. Jag raggar inte. Jag är ju tjej ;) Men jag skulle inte heller vilja ragga på tjejer när jag utgår från mig själv. Jag är otroligt krävande.

Anonühm sa...

Helt bakom flötet här, så jag uppskattar det mer och mer för varje gång som jag får till det :)

fröken J sa...

skönt att fler är som jag!

tydligen gör jag ngt men jag vet inte själv vad... brukar sluta med att en avundsjuk flickvän förföljer mig med mordiska blickar när jag bara tyckt mig ha haft en trevlig diskussion med ngn... hrm... undrar vad det är...

Fisken sa...

Fy faaaan vad sexistiskt!!! Som om ALLA killar bara automatiskt skulle vilja ligga med tjejerna bara för att de ler, visar lite urringning, har högklackat så benen visas ifrån sin bästa sida...lite smink kanske...en stulen blick med en hint av ett löfte om oralsex...*ehh*

ok. Vi kanske är dumma i huvudet när jag tänker efter.

Jo tjena sa...

Malin - Du, det var verkligen ingen dum idé!

Emily - Nej, precis, känns så himla fel att stolpa fram och fråga om hon månne tänder på andra tjejer. Man sumpar sin eventuella chans rätt så bra.

H - Haha tack, nu kände hur hoppet tändes inom mig igen ;)

Anonuhm - Hallelujamoment? =)

Fröken J - Nej precis, är samma här! Brukar få höra att jag är flirtig, men jag tycker bara att jag är trevlig? Och bara för att man pratar med någon på krogen så stöter man inte på den personen alltid.

Fisken - Det är ju det jag säger! ;)

Anna sa...

Haha, jag är precis likadan! Fattar aldrig o tar alla i första hand som en ny kompis:P
Detta känns inte som nåt bra utgångsläge nu när man e singel o allt..haha. Nån människa får krascha in i mej totalt, annars förblir jag nog singel resten av livet.haha.