fredag 4 juni 2010

Lite fredagsaction

Jag är tamigfan ett riktigt klantarsel. Kan inte ens skära upp en fralla utan att det går fel. Råkade skära lite för länge och helt plötsligt skar jag mig i handen, rejält. Trodde jag skulle svimma när blodet började välla fram.

Såg hela scenariot framför mig, hur jag stapplar in på sjukhuset med en handduk runt näven, likblek. Hur läkarna får beställa blod och trycka in i min arma kropp för att jag inte ska dö av blodförlust. Jag kunde riktigt känna hur fantasiläkaren tryckte in nålen för att ge mig morfin mot smärtan och sen sy ihop flickebarnet. Föreställde mig hur läkarna gjorde high fives, kramade varandra och gratulationerna haglade efter att ha räddat mitt liv som hängde på en skör tråd.

Sen sansade jag mig. Ringde mamma och bölade istället. Hon fick guida mig genom hela processen, från hand under kranen till plåster.

Ibland tvivlar jag starkt på att jag har alla kantareller i korgen.

4 kommentarer:

H sa...

Nej, nej, nej. Man får inte skära bröd i handen. Det har jag fått itutat mig i alla år av pappa. Hur jag gör nu? Jag skär mot handen.

Jo tjena sa...

H - Exakt det min pappa också alltid har sagt åt mig. Och vad tror du jag gjorde en kvart efter jag satt på plåstret? Skar upp en till fralla, mot handen. Lära sig av sina misstag? Pft.

Huskatt sa...

hahahaha, vilka fantasier du har :D

Jo tjena sa...

Huskatt - Äsch då ;)