söndag 6 juni 2010

Vilken fin hund! Får man klappa husse?

Jag och Nykteristfinnen satt i en park ett par timmar och dreglade över folk. Var det inte snygga hundägare så var det tröjlösa kubbspelare vi tittade på. Mellan varven diskuterade vi allt från fåglar till sex med kompisar. Sen dreglade vi lite till.

Efteråt mötte jag upp kompisen V som gjorde en mellanlandning i Stockholm. Fika och promenad på stan blev det. Vi tog även en tur upp till slottet för att titta på soldaterna i sina fina paraduniformer.

Nu borde jag ta itu med tvätten som jag flytt ifrån hela dagen. Tyckte att häng med fina människor går före tvätt. Å andra sidan, den finns kvar i morgon också när jag har mer ork.

4 kommentarer:

H sa...

Helt rätt tänkt. Själv sköt jag upp matlagningen till imorgon för jag var upptagen med att slöa idag.

Jo tjena sa...

H - Bra tänkt! Och det är så underbart härligt att bara slöa ibland.

Huskatt sa...

Tvätt kan ALLTID vänta :)

Jo tjena sa...

Huskatt - Haha faktiskt. Funderade ett tag på att ta med mig allt ner till mamma men tänkte att jag måste visa mig lite ansvarsfull.