fredag 18 juni 2010

Hon kommer hata oss så jävla mycket

Jag har turen att ha två väldigt påhittiga äldre systrar. Det är tack vare dom som jag åker till Spanien i augusti.

Vår mamma fyller nämligen 60 om några veckor och systrarna slog sina kloka huvuden ihop och kom på att vi åker iväg med henne. På hennes födelsedag kommer mamma bara få veta vilka dagar hon tar ledigt från jobbet och vilket klockslag hon ska vara redo. En liten lista med saker ska hon också få med blandade saker att packa så hon inte vet vad som ska hända. Resten får hon veta på flygplatsen.

Mamma hatar överraskningar. Eftersom det är jag som bor hemma blir det jag som får stå ut med bitska kommentarer och diverse hot. Det känns bra att min mamma inte är den skräckinjagande typen, annars hade jag läckt information som en sprängd Hoover-damm.

Det kommer bli så jävla roligt!

3 kommentarer:

EmilyStrange sa...

låter underbart! jag vill också utomlands!!

men antar att din mamma inte vet om din blogg??

Huskatt sa...

Shit vad roligt! Och så mumsigt roligt att gå och hålla på en hemlis så där!!! Kan man ju retas hur mycket som helst:D

Jo tjena sa...

Emily - Haha nej, ingen fara alls eftersom min mamma knappt kan sätta igång datorn.

Huskatt - Haha ja, det är underbart roligt!