onsdag 2 juni 2010

Kompis det går bra nu

Den här veckan är Petra-veckan. Temat är Vill jag göra något så gör jag det!

Därför går jag på semester idag. Planen är att promenera ut till Skeppsholmen och strosa runt på Moderna museet. Kanske gå en runda till Gamla stan, besöka Ben & Jerrys glassbutik och köpa mig något gott. Köpa lösögonfransar ska jag också göra. Städa. Åh herregud vad jag längtar efter att städa! Drömde om att jag gick loss med Mr Muscle inatt. Och vädra sängkläder så att dom luktar så där härligt gott.

Ja, det här kommer bli en bra dag.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan rekomendera nyöppnade fotografiska i stockholm där bl.a Annie Leibovitz finns utsälld (hennes porträttfotografi, inte hon själv :)
http://fotografiska.eu/Bloggen/(category)/Annie%20Leibovitz
Finns en massa bra fotografer att kolla på just nu och som ett komplement till Museet så är det värt ett besök.

Jo tjena sa...

Anonym - Tack för tipset =) Ska försöka klämma in ett besök där i dagarna =)

Josefine sa...

Haha.. jag funderar lite på om jag ska flytta upp till Stockholm och bli ihop med dig. Det låter som en helt perfekt dag! :)

H sa...

Jag är inget avundsjuk på Ben o Jerrys-butiken...lovar...

emilystrange sa...

låter underbart att du redan mår så mkt bättre! :)

fick lite energi av ditt inlägg och ska ta tag i lite städning jag också :)

H sa...

Borde inte varje vecka vara Petra-veckan förresten?

Jo tjena sa...

Miss Muffin - Haha ja gör det!

Emily - Det går upp och ner men just nu går det upp, tänker ta tillvara på det =)

H - Nä, du är inte det va? ;) Jo, egentligen borde varje vecka vara det men jag har svårt att ta tid för mig själv, bara mig själv, så det blir en mjukstart.