onsdag 16 juni 2010

Alltså, det var inte meningen...

Men såg en lista hos Anna, och vi vet hur listkåt jag är.

1. Hur gammal är du om fem år? Enligt mitt personnummer, snart 23. Enligt mig själv kommer jag för evigt vara 23.
2. Vem var den sista du träffade? Kusinen M. Vi stånkade med stavarna.
3. Hur lång är du? Jag var 167 cm tills jag insåg att jag levt flera år i en lögn. Jag är 169 cm.
4. Vilken var den senaste filmen du såg? Sherlock Holmes. Tog tre försök, somnade men igår såg jag klart den!
5. Vem ringde du senast? Jag ringer inte. Alla ringer till mig.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Skulle vi ses utanför Börjes där uppe?"
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? I'm da SMS-queen!

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta.
10. När såg du senast din mamma? I morse vid frukostbordet.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå/gröna sägs det.
13. Har du någon gång hittat en katt? Jag gillar inte katter. Lömska jävlar.
14. Vilken är din favoritplats? Tanto med fina vänner.
15. Vilken plats föredrar du minst? Dödens gång.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? På nätterna slår jag klackarna i taket. Om dagarna jobbar jag på Socialdepartementets juridiska avdelning.

17. Vad skrämde dig som barn? Höns och monster under sängen.
18. Vem fick dig att skratta senast? Pappa!
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Vinyl-vadsaru?
20. Har du stationär eller bärbar dator? Det är jag och min bärbara mot världen!
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det tror du att jag ska avslöja? Snuskhummer!
22. Hur många kuddar har du i sängen? 4
23. Hur många landskap har du bott i? Två, Småland och eh...Sörmland? Ligger Stockholm där?
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Det man inte minns har aldrig hänt är mitt motto.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Omväxling förnöjer.
26. Är du social? Social är mitt andranamn! Älskar dock att ha stunder helt för mig själv.
27. Vilken är din favoritglass? Löjlig fråga, finns bara en glass, Ben and Jerry!
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Jag skulle resa. Och köpa skor. Jävligt många skor.

29. Tycker du om kinamat? Det slinker ner det också.
30. Tycker du om kaffe? Dricker ja kaffe skakar jag som om jag hade Parkinsons.
31. Vad dricker du till frukost? Té ska det vara!
32. Sover du på någon särskild sida? Sover på magen och dreglar lite sexigt.
33. Kan du spela poker? Ska vi ta en runda så får du se?
34. Tycker du om att mysa? Ja!
35. Är du en beroendemänniska? Ja, på ett sätt. Jag är beroende av närhet.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nä, trodde att jag gjorde det men han fyller dagen efter.
37. Vill du ha (fler) barn? Haha, nej!
38. Kan du några andra språk än svenska? Yeah baby!
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nope.
40. Föredrar du havet eller en pool? Pool är oftast varmare.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Skor!
42. Äger du dyra smycken? Det sägs att man inte ska fråga vad gåvor kostar men jag kan ana.
43. När känner du dig lycklig? När jag är med människor jag bryr mig om eller har en stund för mig själv där jag inte gör något alls.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En knäckemacka med ost

45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag känner bara roliga människor!
46. Välj ett ärr på din kropp? Har ett på magen. Jag skulle bära katten som liten. Katten ville inte bli buren.
47. Vad har du för ringsignal? Traditionell ringsignal men jag hör den aldrig.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Jag kommer alltid vara liten enligt mina föräldrar.
49. Flirtar du mycket? Det påstås det. Själv tycker jag att jag inte alls flirtar.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Nykteristfinnen tog den, vi satt i en busskur i Nacka.
51. Kan du byta olja på bilen? Nej men jag kan kolla oljan! Tror jag...

52. Har du fått fortkörningsböter? Svårt att få det när man inte kan köra bil. Eller jag kan, jag får bara inte.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Gills förvaltningslagen i lagboken?
54. Läser du dagstidningen? Smålandsposten rules!
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Tjuvläser mammas.
56. Dansar du i bilen? Alltid!
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3 ska det vara.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ett recept på kladdkakemuffins.
59. När var du i kyrkan senast? Tror det var när systersonen konfirmerades för fem år sen.
60. Vilka personer utmanar du? Alla såklart!

8 kommentarer:

Anna sa...

Wohooo! Roligt:)
O jag gillar att du inte gillar katter;P haha

Jo tjena sa...

Anna - Haha du gillar inte heller katter? ;)

EmilyStrange sa...

jag gillar listor jag med, speciellt som tidsfördriv.

ps. håller med dig om katten. har haft katter hela mitt liv, men aldrig kommit dem lika nära som mina hundar. ngt lurt är det allt med dem.

Anonym sa...

Nu har jag läst ifatt. :-)
I mitt huvud sover du med flanellpyjamas. Med snobben på.

Fisken sa...

F'låt. Fisken här. Blev liksom anonym där ett tag...

greken sa...

internet har varit dött hemma så jag har inte läst en enda blogg på flera dagar! fyfaaaaaaan. men desto roligare att äntligen komma in på din blogg och läsa om allt kul som händer på landet haha. och bloggen har verkligen fått sig ett lyft! väldigt snyggt! hoppas du mår bra i solen. saknar dig!!!

Jo tjena sa...

Emily - Men visst är det något konstigt med katter? Jag tror att dom går och smider planer på att ta över hela världen.

Fisken - Jag låter dig fortsätta tro det ;)

Greken - Jag saaaaaaaaaknar dig!!!! Och tack, men ska göra något så att den inte känns riktigt så "hård" i designen.

Anna sa...

Nä, katter är ingen favorit. O framförallt inte hur vissa kattägare beter sej..