onsdag 23 juni 2010

Den dejten kommer gå till världshistorien

Okej, jag tog på mig snyggtrosorna igår, susade in till Växjö efter jobbet för att gå på dejt.

Jag hade himla trevligt, vi skrattade, pratade om allt och inget. Allt flöt på jävligt bra. Tills vi skulle laga mat. Helt plötsligt börjar jag darra i hela kroppen, vilket kändes jävligt illa med tanke på att jag skar tomater. Sen börjar det svartna för ögonen. "Jag tror jag kommer svimma" piper jag fram. När jag såg dejtens reaktion trodde jag att det snarare var han som skulle tuppa av. Sen kom det, illamåendet. Jag spenderade en kvart på toaletten där jag spydde som en kalv. Men att jag hade huvudet nere i dejtens toalett var inte det jag oroade mig för. Nej då. Jag var livrädd att jag skulle börja fisa mitt i allt också. Som om han skulle bry sig om att jag pruttade där han stod på andra sidan dörren och var rejält uppskrämd.

Givetvis kom huvudvärken som ett brev på posten. Klart som fan att jag skulle åka på migränhelvetet.

Det hela slutade med att jag ringde efter systeryster K som fick hämta mig mitt i sitt flyttkaos. Resten av kvällen spenderade jag på hennes kökssoffa.

Men, ringde stackarn idag, han hade blivit ordentligt uppskrämd. Men något hade jag väl lyckats med eftersom han vill ses igen.

5 kommentarer:

Anna sa...

Åhh, stackare! Härligt att han vill ses igen, du måste ju ändå gjort övervägande gott intryck:P

H sa...

Men usch att det överrumplade dig sådär. Tur att ni hann med lite innan migränen slog till :)

Huskatt sa...

Okej, det var inte direkt perfekt, men...vill han ses igen efter det det spykalaset...det låter klart lovande i mina öron :)

Jo tjena sa...

Anna - Haha ja, något måste han ju ha gillat med mig :P

H - Ja, annars hade det varit riktigt synd =)

Huskatt - Haha ja, visst gör det?

Anna sa...

Kanske inte kräket, men några av dina andra kvalittéer;P