torsdag 3 juni 2010

Men jag känner att det är okej

Jag har varit så otroligt arg idag. Det har legat och bubblat under ytan. Har känt mig fräsig och snäsig. Inget illa menat mot människor som kommit i min väg idag. Jag har bara inte fått ur mig all ilska och hat. För hatar, det gör jag just nu. Hatar den lille fege jäveln som numera går under namnet mitt ex.

Det kommer sådana stunder ibland. När jag hatar honom innerligt och vill sparka loss på en sandsäck. Och då menar jag verkligen sparka loss. Hatar att han inte ens kunde visa lite respekt tillbaka. Ta tag i det jobbiga utan dumpa över på mig och sen sticka själv när det blev för jobbigt. Som om jag inte ville dra ibland. Lämna honom med skiten. Men som vanligt tänkte jag för lite på mig själv. Stannade kvar och försökte reda ut.

Sover gör jag knappt alls längre. Även om jag är konstant trött. En timme här. En timme där.

Men det känns bra. Även om jag hatar ibland. Det måste man få göra ett litet tag. Jag har fler stunder där jag känner att det här var det bästa som kunde hända. Att jag är fan så mycket bättre än att hålla fast vid honom. Det är jag som är den starka och modiga.

Det är det jag försöker komma ihåg i stunderna när jag känner mig ensammast i hela världen.

10 kommentarer:

Anna sa...

Helt rätt, man måste få hata ibland! O stunderna du känner att detta var det bästa kommer bli allt fler! O ibland måste man nog tyvärr oxå känna sej ensammast i världen, det är oxå en fas man ska igenom verkar det som..Men du har helt rätt i att det är du som är den starka o modiga!:)
*kramar*

H sa...

Alla måste få ha såna dagar. Särskilt du just nu. Dina nära o kära förstår att du inte är på topp. O nån som inte vet varför du har en sån dag är väl inte nån du behöver bry dig om? ;)

Jo tjena sa...

Anna - Tack fina du! *kramar*

H - Ja, jag vet att jag egentligen inte borde bry mig men man gör ju det ändå ;)

Fröken J sa...

Du är inte ensam min vän! vet inte många som har så många människor i sitt liv och som tycker om och bryr sig!

Saknar dig!

kramar!

Huskatt sa...

Kärlek-Hat, känslor som ligger nära varandra.
Att du känner dig ensam, det låter inte så bra.
Kram

emilystrange sa...

om du inte redan gjort det; läs "det kallas kärlek" av carin holmberg. en otroligt bra bok som bland annat tar upp något som kallas kärlekskraftsteorin.

efter jag hade läst den boken kände jag mig som en ny, mkt starkare människa och ville inte vara i ett förhållande ever again.

haha.. det kanske inte lät så positivt men det var det. den tar bla. upp och förklarar varför det i regel är fler kvinnor än män som känner sig dränerade på energi i en relation.

Lisa sa...

Petra det går snart över ska du se, snart kommer du ner hit igen då ska du vara lycklig ska du se ! / Kram syster dotter .

Jo tjena sa...

Fröken J - Jag har helt underbara personer omkring mig, dom är så fina att det knappt är sant. Men även om jag är omgiven av fina människor känner jag mig ensam ibland. Saknar dig också!

Huskatt - Nej men tror det är en bearbetningsgej, är van att kunna ringa honom och berätta allt, det är stunderna när jag inser att jag inte kan det längre som jag känner mig ensam.

Emily - Tack för tipset! Ska ta och läsa den, låter som att jag verkligen borde göra det.

Lisa - Givetvis! Och så tar vi en pubrunda också!

Fisken sa...

Varför gör du inte det? Sandsäck menar jag? Åk ner till en boxklubb och fråga om du får slå en säck medvetslös. De kommer nog att låta dig göra det OCH med lite tur är det någon som lägger upp det på You tube när du står och skriker okvädningsord till säcken som blir stum av beundran av din retorik.
:-)

Jo tjena sa...

Fisken - Ja, jag funderar allvarligt på att göra det faktiskt. Haha om DU har tur menar du ;)