måndag 28 juni 2010

Jag är trött på att se ut som en gris

Så fort jag visar mig i sommarsolen blir jag röd. Ser ut som en gris innan jag vackert skiftar över till den fashionabla nyansen hårdkokt kräfta. Känner mig alltid lika jävla sexig.

Men, nu ska det bli ändring på det! Jag har för första gången i mitt liv köpt en brun utan sol från Dove (som jag hört ska vara bäst) att smörja kroppen med. Så jag kanske för en gångs skull får känna på hur det känns att vara brun.

Men med min vanliga tur så lär jag väl se ut som en helstekt gris.

9 kommentarer:

Anonühm sa...

Dig du, med lite brun-utan-sol på!! ;) Ser, som vanligt, fram emot rapport. Tror inte du behöver vara rädd för att se ut som grillad spädgris, däremot är det morotsvarning på brun-utan-solprodukter...

Jo tjena sa...

Haha du kommer få en utförlig rapport vännen! Ja, är lite rädd för det med men enligt säkra källor är Dove den som ger bäst resultat. Men vi får se!Kanske får en snygg morotsnyans att matcha håret med? Före och efterbild blir det!

H sa...

Dove ger ingen effekt på mig men jag är ju inte rödhårig med medföljande ljus hy. ( Ser visserligen genomskinlig ut på vintern..) Christian Dior o Guerlain är bra tycker jag men man ska nog vara lite försiktig så det inte blir för mycket. Tycker det är perfekt att kombinera med lite solning o man blir ju inte rynkig av brun-utan-sol :)

Jo tjena sa...

H - Nej, för den som kan sola så är det säkert perfekt att bara kombinera med lite starkare BUS =) Den jag köpte från Dove verkar mer funka bara som en väldigt svag nyans utav brunt, tror inte jag skulle passa att se ut som en pepparkaka heller =)

Fisken sa...

Själv har jag kört på sol utan brun hela våren. Har funkat kanonfint! Helt grå-blå utan några som helst tendenser till bonnbränna... ;-)

Jo tjena sa...

Fisken - Fan vad sexig du låter ;)

Anna sa...

Haha. Jag känner igen det där, man får liksom hålla sej till skuggan. O brun utan sol då:P
Varför kan alla andra sitta o steka i solen i timmar!?

fröken J sa...

jag kör på typ 50 i solskyddsfaktor och håller på att det är fashionabelt att vara blek;)

Jo tjena sa...

Anna - Ja, jag undrar det med! En annan kan ju knappt ens visa lilltån i solen utan att bli bränd.

Fröken J - Har man varit blek i hela sitt liv och gråtit bittra tårar över det vill man testa lite ombyte ;)