tisdag 15 juni 2010

Vett och etikett

Som jag nämnde i inlägget nedanför är jag på liggjakt. Lite problematiskt eftersom jag inte riktigt vet hur jag ska hitta ett potentiellt ligg här nere. Sen slog det mig att jag kan kanske höra av mig till en gammal lekkamrat. Grejen är den, att efter lite snokande vet jag inte om personen har en partner eller inte.

Frågan är, kan jag skicka iväg ett mail till människan, ett allmänt sådant och bara fråga hur läget är? Sen hoppas på det bästa givetvis. Vad skulle Magdalena Ribbing säga om detta?

8 kommentarer:

Huskatt sa...

hm..fråga kan man väl alltid göra ;)

Nykteristfinnen sa...

Vi får helt enkelt fortsätta vår diskussion/analys om detta ämne nån dag..

Jo tjena sa...

Huskatt - Sant ;)

Nykteristfinnen - Helt klart!

H sa...

Ett allmänt mail är väl inget konstigt? Sen kommer du märka om det är välkommet eller inte. Jag har fått några såna o det brukar visserligen skina igenom vad de vill. Fast det är ju killar som skrivit, inte en lurig tjej.. ;)

Jo tjena sa...

H - Nej, det har du rätt i. Och exakt, killar är ofta väldigt genomskinliga på det viset ;)

H sa...

Tror du inte jag fick ett som på beställning nu ikväll? Precis efter att jag skrivit hos dig..

Jo tjena sa...

H - Haha givetvis! Själv har jag dock inte fått svar ännu men det har inte lästs heller.

EmilyStrange sa...

Hahaa! jag älskar din attityd till det hela. Kom igen maila henne/honom! :))