onsdag 13 oktober 2010

Vi klarar inte av skiten

Och snart är det dags för ännu ett avsnitt av CSI Miami sa den glada hallåan.

NOOOOOOO!!!! skrek jag och H unisont och slängde oss i panik efter fjärrkontrollen. Vi gjorde high fives när vi lyckats med vårt mål, byta kanal innan skiten dyker upp på tv:n.

Seriöst, jag pallar inte med Horatio och hans gäng. Vad fan är grejen med att rödhättan Horatio alltid, alltid använder samma pose? Ni vet, den när han står halvt i profil, alltid med sina jävla solglas på, vänder ner huvudet lite för att sen höja det knappt märkbart och så kommer det, den seriösa sörjan han alltid kläcker ur sig. Det är jätteeffektivt och ser seriöst ut, EN gång. När han kör samma jävla move för den tretusensjuhundranittioelfte gången känns det inte lika coolt längre.

Och den där blondinen, herregud. Varför i hela friden måste hon prata i samma tonläge konstant? Jag är väldigt känsligt för sådant, hur människor pratar, tonlägen och sådant. Det måste finnas en variation, annars blir jag uttråkad. Är det dessutom släpigt snack, som hon kör med, ärligt talat, vill man tortera mig kan jag erkänna vad du vill. Spelar ingen roll om du anklagar mig för att ligga bakom att information om aliens inte är offentliggjord eller för att ha tagit den sista muffinsen, jag är skyldig. Jag pallar inte.

9 kommentarer:

Huskatt sa...

Jag gillar det inte heller. Direkt uselt är det. Men den där lationo killen är ju rätt het :)

ullebengtsson sa...

Hatar skiten, men ser gärna Las Vegas och med viss tvekan NY. Horatio är plågsam och latinograbben har alltid öppen mun. Urk

Jo tjena sa...

Huskatt - Nja, så het är han inte. Tycker överlag det är ont om hetingar i CSI-serierna.

Ulle - Ja, Las Vegas är betydligt bättre! Haha eller hur...han ser ut lite som en fisk ibland.

Fisken sa...

HA HA HA!!! "Är det dessutom släpigt snack, som hon kör med..." HA HA HA HA HA HA!!!

Jo tjena sa...

Fisken - Vi har diskuterat det här, jag pratar INTE släpigt och entonigt and you know it!

Heart Skipped A Beat sa...

Mmm, instämmer! Stör mig mer och mer på den där Horatio! Kan ju inte vara speciellt svårt att spela den rollen.

Fisken sa...

f'låt.

Jo tjena sa...

Heart Skipped A Beat - Precis vad jag också tänker, han gör ju inget.

Fisken - Okej då, bara för att jag gillar dig.

Kitty sa...

Du har rätt. Igen!