lördag 23 oktober 2010

Jag har ju tiden på min sida

Jag har funderat rätt länge egentligen, på att ta en paus i pluggandet. Motivationen finns inte där längre. Även om jag läser intressanta saker är det inte roligt längre. Jag gick direkt från gymnasiet till att plugga vidare och en paus känns rätt så välbehövlig. Speciellt just nu när jag inte heller riktigt vet vad jag vill med min utbildning. Jag känner mig så spretig på något sätt.

Och jag är ju ung. Herregud, är bara 23. Jag kan lätt ta en paus i något år och sen ta upp studierna igen. Jag vill bara inte hålla på och plugga bara för att.

Håll tummarna för mig att jag hittar ett jobb snart så jag kan ta min paus.

3 kommentarer:

Huskatt sa...

Du vet själv vad som är bäst för dig :)
Paus kan vara behövligt så..lycka till med jobb-letandet!

Hypofysen sa...

Känner du så tycker jag att du ska ta en paus. Annars är det bara tid du slänger bort. Men akta dig för att fastna i jobbträsket o vakna upp tio år senare med huslån, billån o behovet av inkomsten du har.

Jo tjena sa...

Huskatt - Tack för peppen!

H - Nej, hoppas inte det heller. Planen, just nu, är att jobba häcken av mig något år och sen resa.