torsdag 7 oktober 2010

Jag är en rastlös själ

Jag vet inte men det känns som att det är dags att börja röra lite på mig. Göra något annat. Jag älskar min arbetsplats, jag trivs otroligt bra men jag känner mig rastlös. Det är dags att något händer. Positiva besked efter mötet med VDn men det känns som att jag står och stampar på samma punkt. Något måste jag göra.

Skriv en bok sa H på fullaste allvar vid frukosten. Jag höjde bara mitt ena ögonbryn och återgick till att läsa tidningen. Du skriver jävligt bra och du gillar det var hans fortsatta argument. Ja, jag skriver bra, när det gäller blogginlägg, inte alla inlägg kanske men många är jag själv jävligt nöjd med. Och ja, jag gillar att skriva, det gör jag verkligen och en gång var det en dröm, att leva på skrivandet. Men nu, en bok? Nej, jag tror inte det. Sitta med ångest över att inte veta vad jag ska skriva, bli refuserad och nekad konstant är inte något jag vill syssla med.

Det kanske är dags att börja se mig omkring lite efter något annat. Att titta skadar ju aldrig.

Inga kommentarer: