torsdag 7 oktober 2010

Dagens I-landsproblem

Jag hade tvättid klockan sju i morse. Var inte så sugen på det efter den här natten kan jag säga. Men eftersom jag nu har kommit till trosor jag var helt övertygad om att jag kastat för evigheter sen kändes det där med att tvätta som en bra idé.

Tre överfyllda Ikea-kassar blev det. Knatade iväg till hissen. AVSTÄNGD stod det med stora bokstäver. Jag trodde inte på det och var tvungen att trycka på knappen bara för att. Hissen var avstängd. Släpade mig och kassarna ned för fyra trappor. Slängde in tvätten i maskinerna. Släpade mig upp för fyra trappor igen.

Ner igen efter tre kvart, slänger in tvätten i torktumlarna. Ena torktumlaren står och blinkar lite oroväckande. Felkod visas på displayen. Så klart. Trycker in så mycket som möjligt i den andra och fyller torkskåpet. En timme borde räcka i tumlaren. Jo tjena. Två timmar senare var det torrt.

Sen skulle all tvätt fraktas upp till lägenheten. Hissen fortfarande avstängd. Givetvis. Upp fyra trappor med överfyllda kassar. Ner är en sak men upp är en helt annan. Gnisslade tänder och hatade hissen som skulle repareras just idag.

Dags för frukost. Tittar in i kylskåpet. Varför har jag bara sådant hemma som inte är gott?

God morgon världen säger jag, solstrålen Petra.

Inga kommentarer: