måndag 25 oktober 2010

Jag vet, jag vet

Jag är en sabla miljöbov som väljer flyget framför tåget när jag ska ner till Tingsryd i morgon. Men jag har mina skäl. Jag och SJ hatar varandra innerligt, så enkelt är det. Dessutom brukar det alltid finnas en söt flygvärdinna ombord att titta lite på.

Väskan är nästan helt packad. Löparskorna är packade iaf. Jag vet inte men tänker alltid lite positivt när jag åker ner. Klart jag kommer ha tid över att springa lite för jag kommer ju inte bli fullproppad med kakor hos mormor och morfar eller hos tant G eller hos grannen rakt över gatan. Mamma och pappa kommer inte heller göra sitt bästa för att göda mig till den grad då jag ligger på golvet och pustar ihop med Snuffse. Att träffa mina syskon kommer inte heller ta sin lilla tid så klart jag har tid över att springa. Det kommer inte heller vara snorkallt och jag kommer inte alls sitta och klaga över det. Jo tjena.

Men jag ser det framför mig liksom, hur jag och Snuffse springer där på vägen och ser så snygga ut som bara vi gör. Och vi gör det varje kväll för att vi är så duktiga.

Nåja, ambitionen finns där i alla fall.

3 kommentarer:

Lfthmn sa...

Hehe, inte Tova va? Hon var min favoritflygvärdinna förr. Så himla rolig. "Hej och välkomna alla män, kvinnor och barn."

Jo tjena sa...

Skrållan - Nej, inte vad jag vet, hade nog kommit ihåg henne låter det som haha

Huskatt sa...

Och det är ju en rasande god start :D
Någon liten runda kanske du kommer iväg på, trots kakor och annat gött :D