torsdag 21 oktober 2010

Sjuksköterskan Petra till eder tjänst

Jag har en döende man i min säng. H har feber, snorar och är övertygad om att hans sista stund är kommen. Han hostar lite ynkligt och vill skriva sitt testamente.

Eftersom att jag är en helt underbar person försökte jag muntra upp honom i morse. Jag kokade lite té, ägg, gröt och rotade fram lite glass som fanns i frysen, staplade upp allt på en bricka och dansade lite förföriskt när jag gick mot sängen. Kände mig lite inspirerad utav Marilyn Monroe av någon anledning och sjöng Happy birthday Mr. President för H.

Det är över fyra timmar sen jag gjorde denna entré. H kan fortfarande inte titta på mig utan att skratta så han kiknar.

Men hey, han glömmer bort att han är döende för en stund i alla fall.

5 kommentarer:

Fisken sa...

Du är ett kap!

ullebengtsson sa...

Det kallar jag alternativ medicin.

Huskatt sa...

Underbart! Du är rar som tar hand om honom :D

Hypofysen sa...

Det är ingen som gör så för mig när jag är sjuk.. Det är mer: "Om du ändå är hemma kan du väl ta promenaden med hunden?"

Jo tjena sa...

Fisken - Jag är världens kap!

Ulle - Haha ja, det är det ju faktiskt!

Huskatt - Det är bara för att jag ska kunna kräva att han tar hand om mig sen :P

H - Kom hit och var sjuk! Här kommer du bli ompysslad och ingen kommer be dig gå ut med hunden!