onsdag 13 oktober 2010

Lite spänning i vardagen

H kom över inatt. Han var lite på lyset kan man säga efter en utdragen after work. Jag skrattade mest åt hans kamp med skohornet..

Grejen med H är att det är alltid lite spännande att sova med honom, man vet aldrig vad som händer. Han går nämligen i sömnen. En gång när vi vaknade hittade vi inte hans skor. Dom stod utanför grannens dörr istället.

I natt vet jag inte vad han hade gjort. När jag klev upp låg mina sminkpenslar i handfatet. Mina schampoflaskor stod på toalocket. Sen hade han lagt sig a la Pippi-style i sängen och kramade plåtburken som står nära sängen.

Det känns rätt skönt att ha träffat någon som gör fler konstiga saker än vad jag gör

2 kommentarer:

ullebengtsson sa...

Varför har du en plåtburk vid sängen?

Jo tjena sa...

Dekoration.