fredag 29 oktober 2010

Nej, jag dog inte i badrummet

Jag har flängt halva Småland runt istället känns det som.

Nackdelen med att bo över 50 mil bort från familjen är att när man väl är nere är det mycket och många som ska hinnas med.

I onsdags susade jag in till Växjö för shoppingtur med Systerdottern. Växjö gjorde skäl för sin titel en utav Sveriges regnigaste städer med råge kan jag säga. Hem till fina Systeryster K där jag blev bortskämd med kakor, mat och vin. Mobbade mina syskonbarn och åt Ballerinakex. Så som livet ska vara.

Torsdagen kom och jag gick på promenad med vännen R och hennes lilla dotter. Även Snuffse fick följa med och klampa lite i leran. Efter att ha dumpat av hunden begav vi oss till det legendariska Hyllan på Börjes för att ta oss en fika. Snabbt hem till föräldrarna igen och sedan iväg till Systeryster A. Jag hade blivit medbjuden till ett ställe där vi provade olika parmesanostar, hemgjord äppelmust, äppelcider och ett par glöggsorter. Efter det vankades det middag och vin med Systeryster A och några utav hennes väninnor. Jag kände mig som en välgödd spädgris efteråt.

Nu är jag tillbaka hos föräldrarna och är skittrött. På riktigt. Jag tänkte att fan vad skönt det ska bli med en liten minisemester men allt det här flängandet tar på krafterna alltså. Men det är det värt.

1 kommentar:

Huskatt sa...

Ingen semester att äta så där mycket mat ;)