onsdag 6 oktober 2010

Dagarna med Petra

Jag bakade kakor med Nykteristfinnen,
vi gillar det där med choklad.

Morgonen efter drack jag té ur en
Mumin-mugg jag fått i present
av min Finne.
H tyckte jag var rolig när jag muttrade
att jag bara skulle vila ögonen efter frukost
och somnade som en drogad gris.
Jag insåg, trots att jag levt i förnekelse,
att hösten är här och mössan ska på.

Jag kände mig lite som Lady Diana.
Vi botaniserade bland téhyllan på the English Shop,
Nykteristfinnen och jag.
Oh, please kill me!

4 kommentarer:

Huskatt sa...

Ni har hunnit med en hel del, du och Finnen :D

Hypofysen sa...

Korta reflektioner:
-Recept tack!
-Fin mössa!
-Vad gör du med tummen när du sover?!

Anna sa...

Kakorna såg grymt goda ut!

Jo tjena sa...

Huskatt - Vi är effektiva, Finnen och jag =)

H - Tackar! Lägger upp receptet sen! Haha alltså, jag håller mig själv i handen typ, flikar in tummen mellan några fingrar, gör alltid det när jag sover.

Anna - Väldigt goda! Lite mycket socker bara så ska dra ner lite nästa gång =)