tisdag 5 oktober 2010

Jag har det rätt bra just nu

Jag kände mig ensam ikväll. Ni vet, den sortens ensamhet som man känner ibland, som får en att ligga i sängen och stirra upp i taket. Gå upp, tassa runt, dricka ett glas vatten och ha den där gnagande känslan inombords. H ringde utan förvarning, han vet att jag har svårt att sova. En stund senare stod han utanför min dörr med lite choklad och händer redo att massera ett par spända axlar.

Vi låg på min säng, lyssnade på Miles Davies ljuva toner. H gjorde små flätor i mitt hår som han löste upp för att sen fläta om. Vi diskuterade böcker vi läst sista tiden, hemliga drömmar vi har och huttrade lite när fötterna halkade utanför täcket.

Jag låg kvar i sängen och nynnade ihop med Oskar Linnros när H gick upp efter en liten stunds kivande om vem som skulle göra té. Hallonsmak, en gnutta honung och mycket mjölk. Han kan det utantill. Det klickande ljudet som berättade att han plockat fram lite till choklad med havssalt. Han dansade lite. Sjöng I'm thinking, how could this be? Feels like a dream to me nanana she is so, so sweet and tender.

Fjärilspussar på kinden och försiktigt balanserande med varma koppar mellan fnissningarna. Jag kan inte få nog utav hans doft. Små sniffningar på en kittlig hals.

Nu ligger han och sover. Borta i en annan värld. Och jag? Jag har det oförskämt bra.

7 kommentarer:

ullebengtsson sa...

Fiiiiint!

miss universum sa...

men lycka och värme och fåniga leenden. fint skrivet!

greken sa...

åh vad fint och mysigt! men vem är den där H! det grubblar jag på! Härligt att du har en sån mysig person i ditt liv :-)

fisken sa...

hmmm...? Är H och greken samma person eller? Grattis i vilket fall som helst. Du förtjänar att må gott!

Anna sa...

Låter härligt:)

Jo tjena sa...

Ulle - Fint är bara förnamnet =)

Miss Universum - Mn åh, tack =)

Greken - H är snubben som jag pluggade ihop med i Växjö!

Fisken - Haha va? Greken är en hon, H en han =) Hur gjorde du den kopplingen? Men tack =)

Anna - Åh, ja, det är härligt =)

Hypofysen sa...

Åååhhh.. Vad underbart det låter. Skulle lätt kunna tänka mig nåt sånt just nu.