fredag 15 oktober 2010

Klart att det var något lurt

Jag hade tur och fick komma till min husläkare tidigt i morse för att kolla upp den suspekta fläcken.

Solklart fall av malignt melanom sa hon. Givetvis. Som tur var hittade hon ingen lika suspekt leverfläck men ett par som hudläkaren ska ta en titt på. Så nu väntar jag på tid för att ta bort luringen och provtagning. Jag hoppas innerligt att dom inte måste skära så djupt för att ta bort den. Men med min vanliga otur är jag tveksam.

Trevlig start på helgen liksom.

4 kommentarer:

Therese sa...

Vad skojigt att läkaren sa "solklart" fall. Man måste respektera läkare med humor. Bra att du får fanskapet bortplockat dock. När du får ett ärr sen kan du säga att det är från när du brottades med krokodiler i djungeln.

greken sa...

men fan vilken otur! hoppas att det går att ta bort utan komplikationer :-) kram till dig

Hypofysen sa...

Det brukar inte vara nåt problem att typ skrapa bort såna. Försök att inte oroa dig även om jag förstår att det inte är lätt. Var den tacken för solsemestern?

Jo tjena sa...

Therese - Eller hur, började fnittra lite när hon sa så. Yeah, slagits med krokodiler och lejon!

Greken - Jadå, det går säkert bra =)

H - Jag hoppas på att jag klarar mig med en liten skrapning så dom inte behöver skära så djupt. Det var säkert tacken för att jag vistades på stranden i typ två timmar, enda gången som jag exponerade låren.