lördag 9 oktober 2010

Någon sa att jag är gammal nu

Igår var jag och Therese ute i skogen för att plocka svamp. På mitt initiativ. Jag gillar egentligen inte skogen och har aldrig gjort. Jag vet inte vad det var som flög i mig i torsdags kväll men jag kände ett sådant sug efter att vara ute i skogen. Den logiska personen i mig visste att om jag går själv och plockar kommer jag bara komma hem med giftsvamp. Bra att ha vänner som kan det där med svamp alltså.

Det visade sig vara ett väldigt smart drag av mig eftersom vår konversation i skogen mer eller mindre endast bestod av Kan man äta den här? Inte? Men åååh!

Nu sitter jag här, med skit under naglarna, svamp som förvälls på spisen och känner mig riktigt jävla stolt.

4 kommentarer:

Hypofysen sa...

Jag ser att du fick med dig blek taggsvamp hem. Önskar att jag hade vetat att den såg ut så när jag hittade en hel drös i skogen. Smart som jag var så plockade jag den inte alls utan tänkte bara att jag skulle kolla upp den när jag kom hem..

Jo tjena sa...

H - Blek taggsvamp är det nog inte, det är fårticka enligt svampboken aka Therese =)

Hypofysen sa...

Aha, ser inte hur den ser ut under hatten. Tyckte det såg ut som taggar.

EmilyStrange sa...

svamp är så jäkla gott! ska ut på söndag och plocka svamp om allt vill sig väl :) nomnom!