fredag 29 oktober 2010

Mycket tankar blir det

Jag är i valet och kvalet om jag ska flytta från Stockholm. Jag älskar staden och har underbara vänner som bor där men det känns som att det är dags att röra på mig. Mest för att jag inte orkar plugga längre, jag vill göra annat innan jag börjar jobba på riktigt.

Det känns som att Norge kallar på mig. Hela landet skriker mitt namn och kommer inte klara sig utan mig. Precis så känns det.

Men att lämna Stockholm...mitt hem, min stad, mina människor, det känns tungt på ett sätt, även om jag alltid kan komma tillbaka och det lär jag göra. Och att flytta hem till mamma och pappa igen under förberedelserna med allt praktiskt inför en eventuell flytt till lusekoftans hemland känns också lite småtungt om jag ska vara ärlig. Även om det bara blir för en kort period, förhoppningsvis.

Det är mycket tankar som flyger omkring i mitt vackra huvud just nu.

9 kommentarer:

Greken sa...

WOW! häftigt att du funderar på att röra dig. jag känner också för att sticka från stockholm men tänkte mig mer typ till en annan stad haha inte till ett annat land ännu.. vad du än bestämmer dig för så står jag bakom dig och självklart kommer jag att hälsa på dig ofta om du vill flytta till Norge!

Huskatt sa...

De har bra lön, norrbaggarna :D
Äh, passa på och flyg runt lite! Rätt vad det är sitter du där med lönnfet man, skrikiga ungar och ett diskberg som får K1 att se fjuttigt ut!

Fisken sa...

ehhh...jag har ett tips. Jag mailar dig.

Jo tjena sa...

Greken - Haka på till Norge istället!

Huskatt - I know, pengarna lockar för att kunna genomföra mina resplaner =)

Fisken - Du är en pärla. Bara så att du vet.

greken sa...

hahaha nej jag har inget i norge å göra. om jag var tvungen att flytta till ett annat skandinaviskt land så skulle det lätt bli danmark, danskarna är ju så jäkla snygga! :-) men det finns säkert heta norrmän och norrkvinnor också ;-)

Hypofysen sa...

Jisses. När du gör saker gör du det ordentligt.

Jo tjena sa...

Greken - Haha men någon måste ju hålla koll på mig! Men nej, inte Danmark! Dom röker bara och pratar konstigt.

H - Ja och jag vill tjäna mycket pengar snabbt, Norge är bästa alternativet =)

anna sa...

Nu är det så att jag läst din blogg i mer än ett år. Vad ÄR det du pluggat egentligen!?

Jo tjena sa...

Anna - Pluggar en massa olika :P Egentligen läser jag ett statsvetenskapligt program med offentlig rätt som inriktning, massa EU och myndigheter alltså. Men nu har jag en paus och läser civilrätt =)