måndag 18 oktober 2010

Lite folkilsken kanske

Det är ingen hemlighet att jag hatar människor ibland. När jag är hungrig till exempel.

Jag lyckades hamna i värsta rusningstrafiken på väg hem från jobbet. Det är hemskt kan jag säga. Människor ta mig fan överallt. Folk som går i snigeltakt och inte fattar att andra personer kanske vill komma fram för att dom har lite bråttom någonstans. Seriöst, det är sådant kaos på t-centralen ibland. Vissa dagar känner jag ett sådant sug efter att få effektivisera skiten. Körbanor, stoppljus och hela grejen. Vänstertrafiken funkar inte längre, speciellt inte vid den tidpunkten. Människor går oorganiserade som pingviner på ecstasy

Dessutom var jag hungrig, blodsockret kört i botten efter att bara ha fått i mig en tallrik med havregrynsgröt och två bananer under hela dagen. En massa dumhuvuden på det gjorde inte min dag kan jag säga. När jag satt på tåget hem satt en man framför mig med sin hund i knät. Mannen åt choklad. Herregud vad jag hatade honom. Sitta och äta choklad bara så där. Varje sinne i min kropp noterade den där jävla chokladbiten. Ljudet när han öppnade pappret, doften som spred sig och kändes som ett slag i magen när munnen började producera saliv i rask takt. Fy fan, han var tågets mest hatade människa just då.

Ett tag var det så illa att jag funderade på att rycka till mig jycken och väsa ge hit chokladen om du bryr dig om djuret!  Jag är mäkta stolt över att jag lyckades lägga band på mig kan jag säga.

Väl hemma slet jag upp kylskåpsdörren och lokaliserade mina älskade oliver som försvann i ett nafs. Jag borde ha med mig ett stash av oliver i handväskan. Synd bara att det inte finns så små och smidiga burkar att ta med. Jag kanske borde investera i en vakuummaskin för att skona liv i framtiden.

11 kommentarer:

greken sa...

När jag letade oliver till dig när du fyllde år så hittade jag lite mindre burkar på willys. perfekt för handväskan! :-)

Hypofysen sa...

För mig är det just nu bilar som jag sitter o fantiserar att åka rakt över med en stridsvagn på väg hem. Vad ska dom ut o göra när dom inte vet var de ska eller vad senaste hastighetsskylt säger?

Huskatt sa...

Nä..nästa gång bara nockar du killen med godis och smaskar i dig :D

Fisken sa...

Jag skulle vilja skratta men avstår då du med lätthet skulle kunna jaga rätt på mig.

ullebengtsson sa...

Det var ju ett nödläge ju! Han hade förstått.

Jo tjena sa...

Greken - Tack för tipset du, ska hålla lite utkik!

H - Eller hur...vissa borde inte få ha körkort.

Huskatt - Haha jag lär göra det :P

Fisken - Bra tänkt...kanske bäst att du bär med dig lite choklad ifall jag skulle söka upp dig.

Ulle - Jag hoppas innerligt att han hade det!

Daniel sa...

Man bör ej vistas i en stor stad när man e hungrig... eller bland folk heltenkelt. Besökte Helsinki i helg, jag hungrig.. på stan. Crowded. Stress. Bucka till. Hittade inte det jag skulle ha. Nerver. Kallsvett. Ilska. Rop.

Sushi - räddad.

DD sa...

och varför inte stanna på Pressbyrån och inhandla en chokladkaka?

Jag känner iofs igen syndromet - man kommer till stockholm och blir überstressad som en pingvin på ecstacy. Men varför? Du har tid att stanna och köpa TVÅ chokladkakor faktiskt. Tre tillochmed ;D

Jo tjena sa...

Daniel - Jag vet precis vad du gick igenom!

DD - Ja, det hade jag absolut kunnat, om jag hade kommit ihåg att packa över plånboken till väskan.

Anonühm sa...

Jag har en hel pall choklad på jobbet :D

Jo tjena sa...

Anonuhm - Och varför har du inte delat med dig utav denna choklad till mig undrar ju jag.