lördag 30 januari 2010

Nej, den här dagen började inte bra

Jag sov dåligt eftersom att några pubertala killar stod utanför mitt fönster, spelade musik högt i bilen med så jävla mycket bas att ljudet skar sig för att impa på några tjejer. Det är sällan jag hör ljud utifrån men inatt hörde jag hur dom tuggumituggande fjortisarna fnissade och tyckte det var sååå coolt. Jävla töntar hela bunten.

Idag var det även den stora tvättardagen. Jo tjena. Jag har inte hunnit tvätta på snart en månad och har kommit till botten av troslådan där jag hittade några trosor jag inte ens visste att jag hade. När jag har kånkat ner mina Ikea-kassar till min tvättstuga kommer jag inte in i den som är ledig. Den som är upptagen kommer jag däremot in i. Hur fan den personen kom in där har jag ingen aning om eftersom vi har elektroniskt lås som inte ska kunna öppnas utav någon annan än den som bokat. Jag ringde till jouren för att felanmäla det hela eftersom att det kan ha blivit en miss i bokningssystemet och kommer till ett jävla stolpskott. "Jaaa...det ska ju egentligen inte kunna hända. Är du säker på att det var idag du skulle tvätta? Du får helt enkelt boka en ny tid" sa dumjäveln.

Två saker - jag är ett kontrollfreak, jag trippelkollade både via min dator och i bokningssystemet ute i entrén så att det verkligen var idag samt vilken tvättstuga jag skulle ha. Så ja, jag är jävligt säker på att jag ska tvätta idag i samma tvättstuga som är upptagen. Och jag vill inte tvätta en annan dag! Jag vill tvätta idag! Hur jävla svårt kan det vara att skicka ut någon eller göra en felsökning? Men eftersom att jag inte har något annat val så får det bli tvätt i veckan när jag egentligen inte hinner tvätta.

Det är småsaker, jag vet men oftast kan det inte behövas mer när man har stressat runt som en jävla dåre och sett fram emot att lösa vissa saker för att det ska brista. På radio är det bara skit, grannen ovanför kastar saker i golvet, det är kallt ute. Det är fortfarande snö, SL suger som fan. Idioter som hör av sig för att kolla om jag är singel igen för att bli tysta igen. Fy fan vad jag hatar sånt!

Listan kan göras jävligt lång just nu.

3 kommentarer:

H sa...

Men snön framkallar ju såna dagar..ALLT känns sååå mycket jobbigare. Hade det varit sommar o sol hade du säkert skuttat ut glatt o tänkt att du helt plötsligt fick en ledig dag o att det var underbart väder.

Fisken sa...

1. Lägg upp bild på trosorna! :-D
2. Varför KASTAR man inte såna kläder som man inte använder? Jag hittade också ett par kallingar ifrån början av 90-talet i min låda.

Jo tjena sa...

H - Ja men precis! ALLT är snöns fel!

Fisken - Haha om du lägger upp en bild på dina kallingar så!