fredag 15 januari 2010

Nu är våren också snart räddad

R fick ett sjujävla ryck tidigare idag och nästan skrek rakt ut över hur dåliga vi har varit på att gå på teater och opera på sista tiden. Nyligen ringde han och var glad som ett barn som fått välja fritt i en godisbutik. Fram till maj kommer vi nästan inte göra något annat än att spendera vår tid på Operan, Dramaten och Stadsteatern känns det som.

Nu har vi även bokat in baletten Coppelia, Figaros bröllop (som jag längtar som fan efter att få se) och klassikern Barberaren i Sevilla.

Sen ska vi även se Måsen, vilket jag tyckte var jätteroligt tills jag insåg att en utav Sveriges sämsta skådespelare finns med, Jakob Eklund. Jag misstänker att någon har mutat Stadsteatern något fruktansvärt för att han ska få vara med på ett hörn. Men tycker ändå att R väger upp detta genom Födelsedagskalaset där the man with da voice är med, Shanti Roney.

Känns skönt att ha en hel del att se fram emot så här i vintermörkret.

3 kommentarer:

Anna sa...

Men vad är det för fel på Jacob Eklund!?

Jo tjena sa...

Anna - Han är ju apdålig! Jag förstår inte alls hur han får vara med i filmer och pjäser med tanke på vilken usel skådis han är, låter ju alltid som om han läser direkt från manus!

Anna sa...

Äh! Ikväll ska jag mysa ner mej i soffan o njuta av Johan Falk;D