söndag 17 januari 2010

En kväll på Dramaten...

Eller kvällen då min pojkvän nästan fick spö utav Säpo.

Jag och R såg Ingmar Bergmans "Höstsonaten" i lördags. Helt okej pjäs, blev besviken på Maria Bonnevi bara. Hon kan ha en jobbig röst som blir ännu jobbigare när den går upp någon oktav. Blev otroligt jobbigt att lyssna på i längden. Övriga skådespelares röster satt jag och njöt över.

Innan vi skulle gå in på Dramaten fick min sockerjunkie till pojkvän ett anfall och var bara tvungen att ha godis. Innan jag ens hann att reagera sprang han in på 7-Eleven och skrek att vi ses inne i entrén. När jag stod inne i värmen och hatade alla jävla högljudda tanter som druckit för mycket vin såg jag några som såg väldigt bekanta ut. Efter någon sekunds funderande insåg jag att det var vår egen kronprinsessa Viktoria med blivande make Daniel. Jag hade perfekt utsikt över paret där jag stod i trappan, stirrade på dom samtidigt som jag smsade febrilt till alla jag känner att jag nu minsann är i kungliga kretsar.

Helt plötsligt ser jag R komma inrusandes genom dörrarna och hur han springer rakt in i Daniel. "Jaha, nu skjuter väl Säpo honom" tänkte jag innan jag såg hur R sprang vidare efter att ha ursäktat sig lite för dom tuffa killarna med hörsnäcka. Jag blev en smula orolig över att R skulle bli terroristklassad och att vi inte skulle bli insläppta. Men det var inga problem som tur var.

Kvällens stora snackis i bänkraderna var hur roligt det var att se kungligheterna vara ute på teater som vem som helst. Dom vinfulla tanterna (som givetvis hamnat bakom mig) tyckte det var såååå roligt och att Daniel var helt bedårande! R bara muttrade och tyckte att Daniel behövde väl för fan inte stå precis framför dörren. Jag höll bara käften utifall att någon av mina åsikter kring monarkin skulle komma ut genom min stora mun.

Det var en helt vanlig kväll på Dramaten helt enkelt.

3 kommentarer:

Anonühm sa...

Dramatiskt!

Fisken sa...

Det hade ju varit HUR coolt som helst att kunna skryta med att man sprungit omkull det blivade kronparet!
Själv har jag sprungit omkull Magnus Uggla och Robyn. Smäller liksom inte lika högt...

Jo tjena sa...

Anonuhm - Onekligen!

Fisken - Haha ja, i efterhand är det rätt roligt men jag var mest orolig över att Säpo skulle vägra släppa in oss. R fattade inte ens vem det var han sprang in i men han sa att Daniel var väldigt trevlig =)