fredag 8 januari 2010

Skämtar dom eller?

Jag har spenderat ca 40 minuter åt att försöka hitta en restaurang på nätet som jag blivit tipsad om. Tillslut ger jag upp, får tag på ett telefonnummer till stället och frågar om det går att se menyn någonstans på nätet.

"Nej Petra, vi gillar inte datorer här!" får jag till svar. Snacka om att jag blir ställd. Jag frågade lite försiktigt om dom kan maila en meny och drar till med en lögn om att jag sitter fast på jobbet. Att jag sen sitter hemma i myskläder behöver inte han veta. Men det går inte heller. Enda sättet att se menyn är att komma förbi. Jisses. Det är ändå en hyfsat välkänd restaurang vi snackar om här. Vilket ställe har inte en hemsida idag? Herregud, tom min lokala pizzeria har en sida på nätet!

5 kommentarer:

Fisken sa...

Allt som inte finns på nätet finns heller inte på riktigt. Alltså är det ingen mening att äta där!
(fisklogik)

Jo tjena sa...

Det är lite utav mitt resonemang också, jag blir lite avigt inställd. Döljer dom något?

Anna sa...

Ja tyvärr (för deras skull) tycker jag förvånansvärt ofta att man tappar intresset för restauranger, fik, butiker, osv just för att de har dålig eller ingen hemsida alls! Tror att merparten av folk idag är så pass intresserade av hemsidor att även de minsta rörelser skulle tjäna på att ha en.

Anna sa...

Gillar för övrigt oxå fisklogiken skarpt!

Jo tjena sa...

Anna - Ja men precis! Tycker det är himla smidigt att gå in på deras sida, se menyn eller vad dom erbjuder och kunna jämföra lite med andra ställen.