tisdag 5 januari 2010

Vintern är räddad!

Jag och R har varit väldigt slappa när det gäller kultur sista tiden. Vilket är för jävla synd med tanke på hur mycket jag älskar teater. Tidigare fick jag ett ryck för att kolla vilka pjäser det egentligen finns biljetter till. Blev så jävla glad när jag fick biljetter både till Höstsonaten och till Jane Eyre med en av mina favoritskådespelare. Lyckades dessutom få bra platser utan att riskera att ruinera mig.

Lite längre fram ska vi även se ett utav mina favoritdraman signerat Bergman, Scener ut ett äktenskap. Det var inte den lättaste pjäsen att få platser till kan jag meddela så blev en liten dans i lägenheten. R började dessutom känna av pressen en aning. Vi har nämligen skrivit en lång lista på saker vi vill se och sen beta av den så gott det går. Gissa vem som har fixat biljetter till dom tyngsta och svåraste pjäserna? Moi! Han har en del att ta igen om jag säger så...

Passade även på att pilla lite på biljetterna till Hamlet. Jag förstår fortfarande inte hur jag kunde komma över just dom platserna. Längst fram, i mitten. Förstår ni hur nära jag kommer vara Gustaf Skarsgård? Jag kommer kunna röra vid honom! R ska packa ner en haklapp åt mig så att jag inte dreglar ner mig alldeles. Säg vad man vill om min pojkvän men omtänksam och förutseende är han.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Åh herre gud vad jag blir avundsjuk nu! Det är så många pjäser i stockholm i vår som jag skulle vilja se.

Jo tjena sa...

I vår tycker jag nästan att teatrarna har överträffat sig själva med utbudet. Är så otroligt mycket jag vill se!