måndag 25 januari 2010

Ibland får jag mina ryck

Jag har kommit in i en brödbakarperiod. En stor sådan. Nu har jag satt degen till ciabattabröden på jäsning till i morgon samt surdegsdegen. Ska bli spännande, har varken gjort ciabatta eller surdegsbröd.

Nästa projekt är att sätta igång med mina bagels och göra en laddning med pizzabullar. Ska fylla bullarna med oliver (såklart), färsk rosmarin, fetaost och soltorkade tomater, perfekt mellanmål.

Det känns skönt att min matlust börjar komma tillbaka. I helgen var jag så jävla dålig på att äta, i lördags åt jag ingenting, fick verkligen inte i mig något och bara jag tänkte på mat började jag må illa. Tyckte dessutom att all mat luktade urin och vem vill äta något som luktar kiss? Men nu som sagt börjar det kännas bättre, mat känns lite lockande igen.

Jag insåg förresten att det kommer bli jävligt mycket bröd...om någon vill ha lite så säg till för det finns inte en chans att jag får plats med allt.

4 kommentarer:

greken sa...

jag vill ha! :-)

H sa...

Kan du skicka det på posten?

Jo tjena sa...

greken - om surdegsbrödet är klart på fredag kan du få då =)

H - jag kan försöka :P

Fifi sa...

Åh, jag vill också komma in i en sådan period, jag går liksom och väntar på kallet, men det dyker inte upp...