fredag 22 januari 2010

Det är så jävla typiskt!

I flera månader har jag gått och längtat efter att få se pjäsen "Scener ur ett äktenskap". Och efter den här veckan skulle det kännas extra skönt att sjunka ner i teaterstolen. Jo tjena.

Personal från Dramaten ringde nyss och berättade att föreställningen är inställd pga sjukdom. Jätteroligt. Verkligen. Jag trodde att det var ett skämt, att R fått en kompis till att försöka lura mig. Det visade sig vara önsketänkande från min sida. När snubben hade övertalat mig om att det var sant kom nästa bomb. Inga extra föreställningar är planerade i nuläget. Jag trodde jag skulle börja lipa.

Nu är det bara att hoppas att Dramaten inser hur mycket pengar dom kommer förlora på det här. Vad fan, genmanipulera alla skådisar så vi andra kan gå på teater utan att behöva höra saker som "det är inställt pga sjukdom". Lite får dom väl offra sig för konsten.

Inga kommentarer: