torsdag 7 januari 2010

Härmed utnämner jag mig till världens bästa flickvän

Typ.

Såhär är det. R har en skrivbordslampa som han hatar. Den ger dåligt ljus, för starkt ljus, för centrerat ljus, nästan så det bländar honom när han läser i sina papper. Dessutom blir lampan lätt varm (no shit Sherlock!) och han nästan bränner sig bara han tittar på lampan. Designen gillar han tydligen inte heller. Fråga mig inte varför han köpte den.

Efter att ha lyssnat på hans gnäll om lampjäveln i ett års tid susade jag iväg till Ikea innan idag och köpte en ny åt honom. En mer klassisk design (enligt mig) som sprider ljus över en stor yta. Hade en liknande när jag var liten och den var kanon. Den ska han få i morgon. Ihopmonterad och klar. Inslagen i fint papper med fåglar på.

Jag ger mig fan på att jag tappar väskan med paketet i morgon så att allt går i tusen bitar. Och får lyssna på hans gnäll i ett år till.

Inga kommentarer: