måndag 11 januari 2010

Nu jävlar ska det deetoxas!

Jag ska göra mig kvitt mitt sockerberoende. Det är för jävligt egentligen. Insåg det när jag satt och funderade vad jag egentligen har ätit den senaste månaden. Socker, socker och åter socker. Jävla jul och nyår säger jag bara men det är ingen ursäkt till att ha fortsatt äta en massa socker. Nu är det slut på sockerfrosseriet!

Idag åt jag lite kladdkaka när Greken och Nykteristfinnen var här. Det var den sista biten kladdaka på länge. Måndagar är bra dagar att börja sitt nya liv på!

Med andra ord, ingen mer choklad, inga kakor, glass (I will miss you B&J), mannagrynsgröt med sylt, ja ni fattar!

Herregud, jag känner redan sockersuget ta över min kropp. Jag är värre däran än vad jag först trodde.

4 kommentarer:

Daniel sa...

Bra att du har oss finnar som hjälp!

Jo tjena sa...

Tack Daniel, jag känner stödet!

greken sa...

haha kladdkakan var grym men jag tänkte fan samma sak efteråt, det är nog dags att skippa sockret litegrann eller iallafall försöka äta allt på samma dag istället för utspritt hehe.. lördagsgodis är fan en bra uppfinning... :-P

Jo tjena sa...

Haha ja :P Jag köpte 2 kg morötter idag som får agera substitut, perfekt att ta en istället för att äta något godis eller liknande. Har satt ett mål på att inte äta godis på en månad, vi får se hur det går men å andra sidan, lyckades du få bort ditt chipsberoende så borde jag också klara det!