fredag 1 januari 2010

En liten summering

2009. Vilket år! Igår när jag funderade på om jag egentligen hade gjort något under året kändes det som att jag mest hade legat på sängen och glott på tv. Idag insåg jag att jag snarare knappt alls har glott på tv i sängen.

I början av året började jag dejta R seriöst (även om jag visste första gången vi sågs att honom skulle jag ha) och blev tokkär. "Jaha, är det så här det känns att träffa rätt" tänkte jag förundrat. Relationen mellan oss har gått upp och ner, ibland har det varit jävligt jobbigt. Så pass jobbigt att jag gjorde slut. Efter ett par timmar var det vi igen. Och så hoppas jag det förblir.

Finanskrisen kom och drabbade även mig. Jag fick lämna mitt älskade jobb på Ericsson och bokningarna strömmade inte direkt in till RFSL.

Jag gjorde en helomvändning i mitt liv och började träna på gym. Jag har aldrig varit någon större fantast av att träna men när jag såg hur snygga Berit och Agda såg ut, inklämda i en sportbh blev det genast roligare. På något vis lockade även Malin med mig att springa tjejmilen som går av stapeln nästa år. Jag vet inte hur hon lyckades men jag ser fram emot det!

Som den engagerade människa jag är kändes det helt rätt när jag blev invald i RFSL Ungdom Stockholms styrelse. Förhoppningsvis sitter jag kvar även under 2010 men på en annan post. Jag blev ännu mer engagerad när jag och Linus drog igång projektet "Hos oss finns inga normer! Eller?" som redan på det här stadiet har fått mer uppmärksamhet än vad vi vågat drömma om.

För att summera 2009 har det varit ett bra år. Mycket bättre än 2008. Och jag hoppas att 2010 blir ännu bättre.

God fortsättning till er alla!

3 kommentarer:

Anna sa...

Ja Petra, du är verkligen inte personen jag ser framför mej ligga i sängen o se på tv. Tycker alltid du har en massa på gång!

Jo tjena sa...

Ja, det är så men när man är mitt i allt så känns det som att man inte riktigt ser allt man faktiskt gör. Skärpning på det!

Anna sa...

Helt rätt, skärpning Petra!:)